مجله نوجوان 06 صفحه 11

کد : 131568 | تاریخ : 18/06/1395

و آنها را به فکر وا دارد. خوب این از دو ویژگی، دیگر چی؟ گرافیک آثار. حیف است در مورد انیمیشنهای میازاکی حرف بزنیم ولی ذکری از گرافیک کارهایش به میان نیاوریم. میازاکی انیمیشن دو بعدی می­سازد یعنی پایه کارش عروسک، خمیر یا دکور نیست بلکه اتفاقات روی طلق می­افتد. در انیمیشن، روی یکی از طلقها که پشت قرار می­گیرد پس زمینه را طراحی می­کنند. پس زمینه فیلم «روح سرگردان» جزء بهترینهاست. اغلب انیماتورها از حرکتهایی که در پس زمینه رخ می­دهند و رنگ آمیزی آن دل خوشی ندارند. به وجود آوردن حرکت و تنوع رنگ زیاد در پس زمینه، کار طاقت فرسایی است. یادمان باشد که برای هر ثانیه انیمیشن، 12 نقاشی لازم است ولی میازاکی در «روح سرگردان» یکی از بهترین پس زمینههای انیمیشن را ساخته است. تنوع رنگها بسیار زیاداند و پس زمینه به اندازه خود شخصیتها جدی گرفته است. به جز این باید به فانتزی و تخیل عمیق شخصیتها هم اشاره کرد. روحها آنقدر باورپذیرند که شما به راحتی موقعیت دخترک را بین آنها می­پذیرید. همین!!! . مـحـتـرم . نتوانستند جلوی شکمشان را بگیرند و نتیجه­اش را هم دیدند و این میانه بیچاره دختر کوچک است که باید وارد یک قصه پر از روح بشود تا آنها را نجات بدهد. ویژگی دوم همه آثار میازاکی توجه او به محیط زیست و حفظ و نگهداری آن است. در همه فیلمهای این کارگردان به گونه­ای توجه آدمها به مسئله محیط زیست جلب می­شود. میازاکی از طرفداران قدرتمند حفظ محیط زیست است، قدرتمند است چون می­تواند با فیلمهایش نظر آدمها را به این موضوع جلب کند. مرجان خوارزمی نقد انیمیشن روح سرگردان اثر میازاکی

[[page 11]]

انتهای پیام /*