کیومرث صابری (گـل‏آقا):

تو آنجایی بودی و رفتی

من در مورد امام یکی، دو تا نوشته دارم که بعضی از مطالب آن پوستر شد، بعضی‏ ها پرده شد.

کد : 38412 | تاریخ : 11/09/1391

من در مورد امام یکی، دو تا نوشته دارم که بعضی از مطالب آن پوستر شد، بعضی‏ ها پرده شد. امام که مرحوم شدند، من دو مقاله در اطلاعات 13 و 14 خرداد نوشتم، همین روزها.
یکی را سید احمد پرده کردند در ورودی جماران گذاشتند من وقتی برای تسلیت سید احمد می‏رفتم، دیدم این را پرده کردند زدند آنجا. من دیدم تسلیت می‏گویند، ما یک اصطلاحی داریم که می‏گوییم «تبریک و تسلیت»، برای شهدا این را می‏گوییم. دیدم برای امام این‏جور نمی‏شود گفت، تبریک که نمی‏شود گفت، تسلیت هم که نمی‏شود گفت، تبریک و تسلیت هم نمی‏شود گفت. من چه کار کنم خدایا به من کمک کن حالا به اندازه همان دو کلمه حرف حساب می‏خواهم چیز بنویسم. یک شب را کار کردم. برای این حرف حساب ‏ها که می‏بینید. من 3 ـ 4 ساعت کار می‏کنم؛ فکر نکنید همین جور می‏ نویسم، روی یک کلمه‏اش ساعت‏ها وقت باید صرف بشود. مقاله را این‏جوری تمام کردم: «عروج تو یا حضور تو در کنگره عرش بر افلاکیان مبارک باد.»
امام مرحوم شده است من تبریک گفتم. سید احمدآقا خوش‏‏ذوقی کرد و این را پرده کرد، زد در مدخل جماران. اما تم مقاله نشان می‏داد که به هر حال ما لیاقت کار را زیاد نداشتیم تو آنجایی بودی و رفتی.

منبع: خاطرات کیومرث صابری(گـل‏آقا)، مؤسسه چاپ و نشر عروج، 1386، ص19

انتهای پیام /*