مجله نوجوان 183 صفحه 16

کد : 136428 | تاریخ : 21/06/1395

حامد قاموس مقدم آیا همیشه پای یک زن در میان است؟! فیلم جدید کمال تبریزی، کاری بسیار زیباست. فیلم از همان ابتدا یعنی از تیتراژ، بیننده را جذب می‏کند؛ یک تیتراژ غیرمتعارف و جدید که هم بار طنز دارد و هم هماهنگی عجیبی با موسیقی. تکنیک اجرایی آن انیمیشن تکفریم است و در عناوین و نوشتارهای آن از فونتهای مرسوم استفادهنشده است بلکه حالت دست نویس دارد. حتماً تا به حال متوجه شده‏ایدکهاکثر فیلمهای ایرانی در این زمینه ضعف دارند و هیچ اهمیتی به تیتراژ آنها داده نمی‏شود. خصوصاً تیتراژ انتهایی فیلم که اصلاً به چشم نمی‏آید. کمال تبریزی در فیلم اخیر به تیتراژ پایانی حتی تا حدودی بیش از تیتراژ ابتدایی فیلم اهمیت داده است و با استفاده از ترکیب تصاویر زنده و حرکتهای انیمیشن و به کار بردن دیالوگهای شاخص هر کاراکتر، فضای جدیدی را در این زمینه ایجاده کرده است. البته تبریزی در سریال «شهریار» نیز تیتراژ زیبایی را ارائه کرده بود و از این نظر می‏توان او را جزو معدود کارگردانانی دانست که به این مسئله توجه ویژه دارند. کسانی که کتاب «غیر قابل چاپ» سید مهدی شجاعی را خوانده‏اند می‏توانند لذّت بیشتری از فیلم ببرند. کسانی هم که آن را نخوانده‏اند فوراً دست به کار شوند که قبل از نایاب

[[page 16]]

انتهای پیام /*