در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد هاشمیان؛

ابراز محبت مردم رفسنجان به حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی

مراسم سالگرد آیت الله شیخ محمد هاشمیان پنجشنبه نهم آذر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی نوه گرامی حضرت امام در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

کد : 38931 | تاریخ : 11/09/1391

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مراسم سالگرد آیت الله شیخ محمد هاشمیان پنجشنبه نهم آذر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی نوه گرامی حضرت امام و اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیت، خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

اولین سالگرد رحلت آیت الله شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی نماینده دفتر مقام معظم رهبری و قرائت قرآن و مداحی در مسجد جامع رفسنجان برگزار گردید و با اعلام حضور حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی نوه گرامی حضرت امام(س) که کمتر به چهره برای عموم آشناست حاضرین در این مراسم باشکوه با صلوات مکرر اشتیاق و علاقه خودشان را به یادگاران گرامی حضرت امام خمینی(س) نشان دادند و پس از اتمام مراسم نیز با حلقه به دور ایشان به ابراز علاقه فراوان پرداختند.

مردم شریف و انقلابی شهر رفسنجان در این مراسم باشکوه مشتاقانه با ذکر صلوات و شعار "صلی علی محمد بوی خمینی آمد" بیرون از مسجد جامع ایشان را مشایعت کرده و به ابراز احساسات پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات مردم به سختی توانست از مسجد خارج و سوار خودرو شود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی در این مراسم ضمن بیان همراهی آیت الله هاشمیان با نهضت امام خمینی(س) از ابتدای آغاز مبارزات تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس بر ویژگی های فردی آیت الله هاشمیان در تعبد و خلوص و ولایتمداری تاکید کرد.

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اولین سالگرد رحلت آیت الله شیخ محمد هاشمیان  نیز در این مراسم قرائت گردید.

آیت الله هاشمیان از روحانیون مبارز در رفسنجان متولد شد و در سال 1337 به همراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پسر عموی خود برای ادامه تحصیل به قم رفت و از محضر آیات عظامی چون مشکینی، علامه طباطبایی و نوری‌همدانی سطوح را به پایان رساند، وی همچنین از محضر آیت‌الله بروجردی و حضرت امام خمینی(س) و دیگر علما خارج فقه اصول را آموخت  و بنا به توصیه آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله اراکی برای تبلیغ دین به منطقه نوق مراجعت کرد، هاشمیان که وکیل آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی بودند از همان زمان مرید و یاور حضرت امام خمینی(س) در مبارزات خود علیه رژیم ستمشاهی بود.
آیت الله هاشمیان از ابتدای انقلاب اسلامی امام جمعه رفسنجان بود و در دوران دفاع مقدس نیز نقش جدی ایفا کردند و نماینده مجلس خبرگان، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(س)، رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان، نماینده آیت‌الله بروجردی و امام راحل را در کارنامه خدمات خود دارند.

انتهای پیام /*