مجله نوجوان 138 صفحه 29

کد : 139445 | تاریخ : 19/06/1395

مشکلاتی که برای کاراکتر اصلی فیلم پیش آمده است، مسئله مشکلات تولید درایران را با مشکلات جنگ تحمیلی مقایسه کرده است و در موقعیت طنز، این فشارمالی ای را که در افراد جامعه وارد می­آید با موقعیت حاج کاظم در فیلم آژانس شیشه ای مقایسه کرده است. البته چون این کارِ کارگردان به نوعی حرکت بر لبۀ تیغ محسوب می­شود بیشتر به مشکلات پرداخته است و کمتر به آژانس شیشه ای، به طوری خیلی گذرا و با احتیاط از کنار آن رد شده است تا کسی از آن برداشت سوء نکند و به فیلم ارزشمند ابراهیم حاتمی کیا توهین نشود. انتخاب امین حیایی برای بازی در نقش با سنّ و سالی تقریباً دو برابر سنّ واقعی­اش از جهت حرکات بدنی او در جاهایی از فیلم بسیار مناسب است ولی گریم او و نوع میمیک صورتش در کنار بازی نیکی کریمی، ترکیب زیبایی ندارد. نیکی کریمی در این فیلم برای اینکه بتواند نقشی کمدی را بازی کند، بیشتر به سمت لوس شدن و نچسب شدن حرکت کرده است و همین بازی بی مناسب او به بازی و زحمات امین حیایی هم صدمات جدّی زده است. پویا امینی که معمولاً در نقشهای مثبت، بسیار بد بازی می­کند در قالب طنز این فیلم خوب نشسته است و در مقابل، بازی خوب مارال فرجاد مکمّل آن بوده است. فیلم شام عروسی ترکیبی از کمدی موقعیت و کمدی بزن و بکوب است. از نیروی انتظامی هم در این فیلم در جای مناسب استفاده شده است. این فیلم با پایانی خوب و هندی که در آن همه به خواستۀ دلشان می­رسند باعث می­شود که در یک آخر هفته کسل که افراد خانواده هر کدام به کار خود مشغولند و در عین حال حوصلۀ انجام کار خاصّی را هم ندارند دور هم جمع شوند و صد و دو دقیقه را با فکر آزاد بخندند و شاد باشند و برای یافتن مفهوم پیچیده ای به خودشان فشار نیاورند.

[[page 29]]

انتهای پیام /*