مجله نوجوان 209 صفحه 25

کد : 140439 | تاریخ : 18/06/1395

زباله­ها به دنبال یک جفت کفش ورزشی برای پسرش می­گردد، یک توپ سبز رنگ می­یابد. این توپ بعداً تبدیل به یک توله سگ فضایی می­شود که تواناییهای خارق العاده­ای از خود نشان می­دهد. هنرهای رزمی در این فیلم حرف اول را نمی­زند ولی در برخی از سکانسها نشان می­دهد که دغدغةاصلی سازندة فیلم، فیلمهایی با مضمون هنرهای رزمی است. فیلم سی جی هفت، داستان غم انگیزی دارد. قصة فقر، تلخ­ترین موضوع برای تمامی گروههای سنّی است. با این حال استفان چو انی موضوع تلخ را در قالبی فانتزی ارائه می­دهد. این قالب فانتزی هم در بیان طنزآلود داستان و دیالوگهای فیلم وجود دارد و هم در اتفاقاتی که به تصویر کشیده می­شود. کاراکتر طراحی شده برای سی جی هفت از طرفی شباهت زیادی به پسرک اصلی داستان دارد و از طرفی ب ا حرکات و میمیک خاص، بسیار دوست داشتنی و محبوب است. بدن ژلاتینی و کلّةپشمالوی او بالقوّه حالتهای زیبایی را در برخورد با اشیا و در هنگام تحت فشار قرار گرفتن ایجاد می­کند. این فیلم در کل به دنبال انتقال پیام خاصّی نیست؛ پیام محبت تنها چیزی است که بین تمام کاراکترها جریان دارد. این ارتباط به کسی محدود نمی­شود و بین تمام افراد داستان وجود دارد. حتی مدیر کارگاه نیز که ظاهراً فرد ظالمی است، در زمان مقتضی نشان می­دهد که چقدر با محبت است. فضای رنگی فیلم بسیار شاد است. حتی منزل پدر و پسر نیز که اتاقکی در یک خانةنیمه مخروبةحاشیةیک اتوبان است، تنوع رنگی زیادی دارد. حضور سوسکها هنگام شام نیز نه تنها چندش آور نیست بلکه به فضای شاد فیلم می­افزاید. این فیلم بیان می­کند که نه فقر افتخار است و نه ثروت. آن چیزی که مهم است، محبتّی است که در دل افراد وجود دارد.

[[page 25]]

انتهای پیام /*