هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس

حماسه دفاع ملت مظلوم ایران با رهنمودها و فرماندهی امام خمینی (س)، دفاع مقدس نام گرفت و توانست هنر معنویت انقلاب را به جهان صادر کند و مشعل راه دفاع ملتها از هویت و استقلال خویش شود.

کد : 140672 | تاریخ : 01/07/1399

با پیروزی انقلاب اسلامی و حذف نظام شاهنشاهی در ایران، این کشور از  سلطه قدرتها خارج شد و به نقش ژاندارمی خود به نفع آنان در منطقه پشت کرد. جهانخواران که تاب تحمل یک نظام "نه شرقی، نه غربی" را نداشتند با توافق بر سر حمله عراق به ایران، جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کردند تا این کانون نور را که گرمابخش دلهای محرومان و مستضعفان جهان و شادی‏ آفرین قلوب تمامی رنجدیدگان تاریخ معاصر شده بود را براندازند و به ملتهای مظلوم و تحت ستم بباورانند که هر حرکت استقلال ‏طلبانه و آزادیخواهانه، در برابر خواست و اراده ابرقدرتها محکوم به شکست است! اما مقدرات به‏ گونه ‏ای دیگر رقم ‏خورد و سیر تحولات نشان داد محاسبات قدرتها غیر واقع ‏بینانه بوده است زیرا جامعه عصر خمینی را نشناخته بودند.

امام خمینی (س) با افزایش شعور و آگاهی جمعی ملت و ایجاد حس مسئولیت و قدرت تحلیل آنان در مسائل سیاسی روز، نسل خمود و بی‏ تحرک دوران پنجاه ساله حکومت پهلوی را چنان بازسازی و تربیت کرد که قادر شدند در زمانی اندک عادات و روابط اجتماعی گذشته و ضد ارزشهای دیرپا و رسوخ کرده را با آرمانهای جدید منطبق نمایند. این امّت که آموزه‏ های اسلام ناب، با جانشان درآمیخته بود، با این باور قلبی " کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ"‏ سربلند و مقاوم، راه خویش را انتخاب کرده بودند.

صدها هزار جوان در جبهه‏ های نبرد هشت ساله با متجاوزین عراقی، داوطلبانه و در اوج معنویت و آگاهی جانبازی کردند و از منافع دینی و ملی خود دفاع نمودند. همگان با دفاعی که از عشق مایه می گرفت و از جان مایه می گذاشت، در حراست از میهن اسلامی حماسه آفریدند و دستاوردی عظیم را بدست آوردند. ملت ایران توانست برای اولین بار در دویست سال اخیر، در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندهد؛ از مستشاران خارجی کمک نگیرد؛ روی پای خود مردانه بایستد؛ در صنایع دفاعی به خودکفایی برسد؛ حتی در اوج جنگ از رفتن به پای صندوقهای رأی برای تعیین سرنوشت، غفلت نکند و خود را به عنوان قدرتی که می ‏تواند پشتوانه مستضعفان جهان باشد تثبیت نماید.

حماسه دفاع ملت مظلوم ایران با رهنمودها و فرماندهی امام خمینی (س)، دفاع مقدس نام گرفت و توانست هنر معنویت انقلاب را به جهان صادر کند و مشعل راه دفاع ملتها از هویت و استقلال خویش شود.

 منبع: برگرفته از مقدمه کتاب دفاع مقدس

 

 

 

انتهای پیام /*