مجله کودک 266 صفحه 11

کد : 141472 | تاریخ : 07/10/1385

خاطر تو- قاسم افشار-3 همراز 4- حامی- 5- کارهای ایلیا- علیرضا عصار- محمد اصفهانی- امیر تاجیک- رضا صادقی- فرزاد فرزین- رضایی پایور- حسین پرنیا و ... صدابردارها گوش حساس­تری دارند؟ بله، اصولاً هر حسی که آموزش­های خاصی ببیند قوی­تر و حساس­تر می­شود. صدابردارها چون روی گوش و حس شنوایی خود بسیار کار می­کنند دارای گوش حساس­تر از بقیه می­شوند و خیلی سریع به صداها حساسیت نشان می­دهند. به نظر شما صدای چه چیزی از همه قشنگ­تر است؟ من صداهای طبیعت را خیلی دوست دارم. از صدای بلند رعد آسمان هم خوشتان می­آید؟ از تمامی صداهای طبیعت لذت می­برم. و بدترین صدا از نظر شما؟ این سؤال سختی است. ولی می­توانم از یک در ضمن آنجا یک سالن آکوستیک شده است و این بدان علت است که صداهای خوانندگان و یا صداهای سازها پس از برخورد با دیوارها و سقف، برگشت پیدا نکند. اگر صداها برگشت پیدا کنند چه می­شود؟ در استودیوهای صدابرداری کار باید با کیفیت بسیار مطلوبی انجام گیرد. اگر صدایی به دیوار برخورد و برگشت پیدا کند این صدای برگشتی با صداهای تولید شده تلفیق می­شود و یک صدای نامناسب تولید می­کند. ما در اینجا سعی می­کنیم تنها فرکانس­هایی را ضبط کنیم که یک ساز تولید می­کند و یا از حنجره یک خواننده خارج می­شود. این اتاق شما هم آکوستیک است؟ بله، اینجا اتاق فرمان است و دقیقاً مانند همان سالن حالت آکوستیک دارد. وقتی ما در حال میکس کردن یک موسیقی هستیم نباید هیچ صدای اضافه­ای به گوشمان برسد و این اتاق نیز باید حالتی داشته باشد که صداها را از بلندگوها به نحو بسیار خوبی گوش کنیم. به همین خاطر محیط اینجا باید کاملاً ساکت باشد تا بتوانیم به نحو احسن کار کنیم. در حین صدابرداری تنها اشخاصی نظیر آهنگساز، تنظیم کننده آهنگ و صدابرداران در اینجا حضور دارند و اشخاص دیگر اجازه ورود به اینجا را ندارند. چند نمونه از کارهایی که صدابرداری کرده­اید نام ببرید. 1- نسیم وصل- همایون شجریان- 2 برای عاقبت مجری برنامه تلویزیونی و دستیارش محل اودی را پیدا می­کنند. آنها به در خانه­ی پیرزن مهربان می­آیند.

[[page 11]]

انتهای پیام /*