فراخوان دهمین جشنواره بین المللی یار و یادگار

دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطاتِ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه در سالجاری برگزار می شود.

کد : 142805 | تاریخ : 14/09/1395

دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگاربرگزار می شود. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطاتِ موسسه در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه در سالجاری برگزار می شود. در فراخوان جشنواره بین المللی یارو یادگار آمده است: شعر یکی از تواناترین رسانه ها در سال های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، باز نمایی تفکر انقلابی و اسلامی به مدد اندیشه های امام راحل"ره " در شعر شاعران متعهد، به شبکه ذهنی و زبانی منسجم و گسترده ای انجامید که با نام "ادبیات انقلاب اسلامی" می شناسیم، معاونت فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی"ره" برای بازکاوی، تکریم شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی و یادگاران ارزشمند امام و احترام به میراث عظیم تفکر انقلابی و اسلامی، از همه ی شاعران دعوت می کند ، سروده های تازه ی خود را به نشانی دبیر خانه جشنواره بین المللی یار و یادگار ارسال کنند تا ضمن بزرگداشت یار و یادگاران امام خمینی "ره" ، سروده های برتر از سوی هیات علمی جشنواره معرفی و تجلیل شوند.

موضوعات جشنواره:

حضرت امام و اهل بیت، انتظار در تفکر امام خمینی، مقاومت و بیداری اسلامی در اندیشه امام، حضرت امام و اراده مردم، امام و دوری از تحجر، آزاداندیشی در اندیشه امام، رابطه امام و مستضعفان، ساده زیستی امام، رابطه جهان معاصر با حضرت امام، اسلام رحمانی و امام و راه امام "ره"، و بخش آزاد که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است.

بخش های جشنواره:

   سنتی(غزل،مثنوی،رباعی و ...)

   نو (سپید، آزاد و نیمایی)

    ترانه (شعر محاوره)

    گویش های بومی ایران

    بین الملل(شاعران غیر ایرانی)

 به نفرات اول تا سوم در همه بخش ها ، تندیس جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار و جوایز ویژه  اعطاء و آثار برگزیده در قالب مجموعه ای انتشار خواهد یافت.

آئین نامه و مقررات شرکت در جشنواره:

1 ) آثار ارسالی، می بایست از طریق پست الکترونیک یا در صورت عدم امکان ارسال الکنرونیکی ، در برگه A4 و به صورت تایپ شده ارسال شوند.

2 ) دبیرخانه جشنواره، حق انتشار گزیده ای از آثار رسیده را با قید نام پدیدآورندگان برای خود محفوظ می داند.

3 ) مهلت ارسال آثار از سی ام مهر، لغایت سی ام دی ماه سال جاری خواهد بود.

دبیرخانه جشنواره از طریق پست و رایانامه yarvyadegar@imam-khomeini.irپذیرای آثار شرکت کنندگان محترم خواهد بود.

آثار دریافتی پس از اتمام زمان فراخوان، توسط شاعران و پیشکسوتان ادبی کشور، بررسی و داوری خواهد شد و در مراسم پایانی جشنواره ، برگزیدگان معرفی و تقدیر می شوند.

نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران،خیابان شهید باهنر، خیابان یاسر، کوچه سوده، پلاک 5، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی شعر یاد و یادگار.

انتهای پیام /*