کتاب قرآن صاعد توسط موسسه منتشر شد

کتاب قرآن صاعد- دعا از نظر گاه امام - توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

کد : 145372 | تاریخ : 15/12/1395

کتاب قرآن صاعد توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، کتاب قرآن صاعد- دعا از نظر گاه امام - توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد. یکی از ویژگیهای مکتب اهل بیت(ع) داشتن گنجینه «ادعیه مأثوره» می باشد. دعاها و مناجات های بسیار عمیق و مملو از معارف که در موقعیت های مختلف از زبان برترین و آگاه ترین بندگان  الهی صادر شده است. این دعاهای صادر شده از معصومین(ع) در طی قرون متمادی میان طبقات گوناگون پیروان و محبان اهل بیت(علیه السلام) مورد اقبال و استفاده بوده و می باشد؛ اما در این میان طبقه عارفان و ره پویان وادی معرفت و معنویت از این اکسیرهای انسان سازی که از زبان اولیاء خاص الهی صادر شده به «قرآن صاعد» تعبیر کرده اند.

یکی دیگر از وجوه شخصیت چند بعدی امام خمینی(س) حضور راسخ در عرصه های گوناگون عرفان و سیر و سلوک است. او نه تنها انس دائمی و پر دامنه ای با قرآن و کلام الهی داشت، که با ادعیه مأثوره و زیارات وارده از ناحیه معصومین(علیه السلام) نیز انس دائمی داشته و علاوه بر ارتباط عینی و عملی با این گنجینه، هم صدا با مشایخ عرفانی خود عنوان «قرآن صاعد» را بر آنها اطلاق می کرد و مخاطبان خویش را با این تعبیر و تبیین متوجه والایی این گنجینه معرفتی می نمود. در نوشته های پر تعداد و بیانات فراوان امام خمینی(س) از ابعاد و زوایای ادعیه مأثوره زیاد سخن به میان آمده است. مجموعه پیش رو تلاشی است برای گردآوری نظرات و توضیحات ایشان درباره «قرآن صاعد» که در بخشها و فصول متنوعی سامان داده شده است. علاقمندان می توانند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام /*