غلامعلی رجایی

شنود جایز نیست و خلاف است

کد : 154703 | تاریخ : 21/03/1396

شنود جایز نیست و خلاف است

12 / 2 / 93- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران به نقل از امید، غلامعلی رجایی در دانشگاه آزاد یزد پیرامون سیره امام خمینی(س) به سخنرانی پرداخت و گفت: بر خلاف آنچه گفته می شود، امام شناخته شده نیست.

وی گفت: بنده بیش از 20 سال درباره امام تحقیق و پژوهش کرده ام، امام هم مانند همه، انسان بود ولی عراقی ها پس از حضور امام راحل در تبعید در قیاس با دیگر مراجع آنجا می گفتند خمینی چیز دیگری است.

رجایی افزود: پس از فوت آقای بروجردی، امام از مرجعیت فرار می کرد ولی مرجعیت به سوی او هجوم می آورد. در حالی که رساله  برخی از علما چاپ شده بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود درباره امام گفت: پس از 15 خرداد 42 برخی مراجع کشش همراهی امام را نداشتند و اعلامیه مشترک را امضاء نکردند. حسن آقای صانعی که امام در صحیفه فرموده اند او بر گردن من حق دارد، به ایشان گفته بود مراجع با شما همراهی ندارند و شما تنها هستی که امام فرموده بودند مردم با من هستند.

وی افزود: پس از 14 سال از آن زمان روزی امام به آقای صانعی موضوع را یادآوری کردند و گفته بودند که آیا گمان نمی کنی 14 سال تبعید بخاطر غفلت من بوده؟ که من بجای آنکه بگویم خدا با من است گفتم مردم با من هستند.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام همیشه توصیه داشتند که حس عاطفی شما بر حس دینی شما مقدم نشود ولی متاسفانه تعصب های خطی و جناحی بر رفتار ما حاکم شده است.

وی با اشاره به انتخابات 92 گفت: مردم در انتخابات به تغییر، رای داده اند ولی در برخی از وزارتخانه ها 60 درصد، 70 درصد همان قبلی ها هستند.

رجایی تاکید کرد: ما به تغییرات اتوبوسی معتقد نیستیم ولی برای کسانی که قصد و فکر همراهی ندارند باید فکری کرد. وی در این رابطه گفت: آقای هاشمی نهاد ریاست جمهوری را با 500  نفر تحویل داد، آقای خاتمی با 1700 نفر و آقای احمدی نژاد با 3700 نفر!

مشاور رئیس مجمع  تشخیص مصلحت نظام گفت: این مملکت دو بال دارد و با این دو بال می تواند پرواز کند. و با حصر و حبس هم نمی شود تفکر سیاسی را منزوی کرد، بلکه تفکر را با تفکر باید پاسخ داد.

وی نمونه حذف را کوچک کردن عکس ورود امام به میهن ذکر کرد و گفت: تاریخ نشان داده نمی توان تفکر را با حذف، حذف کرد. همچنانکه نمی توان با اجازه ندادن به چاپ رساله یک مرجع، جلوی مرجعیت را گرفت. رجایی تصریح کرد: دوره آن زمان که می گفتند چه کسی مقلد چه کسی است گذشته است ولی شاهد آن بودیم از وزرا می پرسیدند شما مقلد چه کسی هستید؟ وی درباره باور امام به حقوق مخالفین هم گفت: وقتی درخواست ها و نامه ها را خدمت امام می بردند، امام می فرمودند نامه هایی که در آن فحش وجود دارد کجاست؟!

وی با بیان اینکه متاسفانه دروغ نهادینه شده، به قضایای بند 350 اوین پرداخت و گفت: اتفاقات ناخوشایندی در اوین رخ داده ولی مسئول محترم آن را تکذیب کرده است. غلامعلی رجایی همچنین به پرداخت یارانه توسط دولت سابق پرداخت و گفت: طبق قانون می بایست به هر نفر 15 هزار تومان پرداخت می شد که به 45 هزار تومان افزایش پیدا کرد و هم اکنون دولت با دو چاله یارانه ها و مسکن مهر روبرو شده است، که گاهی از این چاله ها به سیاه چاله یاد می کنند!

مشاور آیت الله هاشمی، مهمترین ظرفیت دولت را استقبال مردم عنوان کرد و گفت: دولت باید از این سرمایه پاسداری کند.

وی گفت: امام راحل رای مردم را زینتی نمی دانست و معتقد بود رای مردم حجیت و مشروعیت می آورد و اگر مسئولی با رای جعلی سرکار بیاید نامشروع است. رای مردم موجب حاکمیت است و حکومت نزد مسئولان امانت. وی همچنین به توصیه امام درباره شنود اشاره کرد و گفت: امام به صد زبان گفت شنود جایز نیست و خلاف است. امام به دادستان وقت گفته بودند اگر شنود تکرار شود می گویم بر تو حد جاری کنند.

غلامعلی رجایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش دولت برای رفع حصر گفت: دولت در این راستا تلاش هایی داشته است و امیدواریم شرایط بهتر شود.

این مراسم به میزبانی و دعوت دانشگاه آزاد یزد برگزار شد و رئیس این دانشگاه در ابتدا به بیان تاریخچه ای از دانشگاه و خیرمقدم پرداخت.                                         

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                منبع: وبلاگ نویسنده

*

منبع: حضور، ش 88، ص 255.

انتهای پیام /*