شرح دعای سحر7/ خزائن فیض

اگر حرکتی هست اگر دارندگی هست و هرچه هست از اوست. اوست که بخشنده است و به هر چیز به قدر استعدادش می دهد، بدون اینکه چیزی از او کم شود مانند اینکه همه چیز از نور خورشید استفاده می کنند بدون اینکه ذره ای از این نور کاهش پیدا کند.

کد : 154895 | تاریخ : 22/03/1396

به مناسبت ماه مبارک رمضان و تقارن این ماه با ایام سالگشت ارتحال امام (س)، ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) برنامه ای را تدارک دیده است که در آن هر روز فرازی از کتاب شرح دعای سحر توسط حجت الاسلام و المسلمین رنجبر تبیین می گردد.  در هفتمین قسمت در توضیح "اگر شخصی واقغا مستعد پذیرش فیض باشد پروردگار، او را از خزائن فیض بی پایان و معادن تمام  نشدنی و نقصان ناپذیر بهره مند می کند." ، می فرماید: نی اگر آهنگی دارد از ناهی و نوازنده آن است و کاهش و یا افزایش صدا نیز به آهنگ صدای ناهی آن است. حکایت ما و خدا نیز حکایت نی و ناهی نی و نوازنده آن است.

اگر حرکتی هست اگر دارندگی هست و هرچه هست از اوست. اوست که بخشنده است و به هر چیز به قدر استعدادش می دهد، بدون اینکه چیزی از او کم شود مانند اینکه همه چیز از نور خورشید استفاده می کنند بدون اینکه ذره ای از این نور کاهش پیدا کند. فیلم این برنامه در بالای صفحه قابل مشاهده است.

انتهای پیام /*