تازه های نشر؛

از مشروعیت سیاسی تا نقد مدرنیته

کتاب از مشروعیت سیاسی تا نقد مدرنیته با تاکید بر اندیشه های امام خمینی(ره) و یورگن هابرماس، بقلم دکتر گارینه کشیشیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

کد : 156470 | تاریخ : 02/05/1396

کتاب از مشروعیت سیاسی تا نقد مدرنیته با تاکید بر اندیشه های امام خمینی(ره) و یورگن هابرماس منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) کتاب از مشروعیت سیاسی تا نقد مدرنیته با تاکید بر اندیشه های امام خمینی(ره) و یورگن هابرماس، بقلم دکتر گارینه کشیشیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، توسط موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

مباحث این کتاب در مورد اندیشه سیاسی و بالاخص مفهوم مشروعیت سیاسی با تاکید بر مقایسه اندیشه های امام خمینی(ره) و یورگن هابرماس در رابطه با مفهوم مشروعیت سیاسی است. در این کتاب تفکر و اندیشه های امام خمینی(ره) شخصیت منتخب از اسلام معاصر و یورگن هابرماس اندیشمند منتخب از غرب معاصر مورد مقایسه قرار گرفت و نیز نقطه نظراتشان در رابطه با مفهوم مشروعیت سیاسی تبیین شد.

موضوع مورد بحث در کتاب از موضوعات بنیادین اندیشه ای در جوامع کنونی، چه در اندیشه اسلامی و چه در اندیشه های غربی است. با این بررسی بسیاری از افتراقات و اشتراکات در این دو اندیشه مشخص می شود چون امام خمینی(ره) و یورگن هابرماس دو متفکر مطرح و جریان ساز معاصر هستند. همچنین این کتاب معرف دو متد انتقادی به مدرنیته و تحلیل واژگان کلیدی در حوزه اندیشه ی اسلام و اندیشه غرب است که البته از سوی دو اندیشمند که از نظرات آنها در تحول اندیشه ای نقش اساسی دارد، مطرح می گردد.

نوآوری دیگر این اثر ارزشمند پیامد های نظری آن در حوزه ی اندیشه ای است که ارائه ی نتایج کاملا جدید و بکر را به همراه دارد. این کتاب در شش فصل ساماندهی شده است. علاقمندان می توانند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام /*