معرفی برگزیدگان جشنواره یار و یادگار با حضور اعضای بیت امام(ره)

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در 29 شهریور با حضور اعضای بیت حضرت امام (ره) برگزار می شود.

کد : 159963 | تاریخ : 26/06/1396

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره یار و یادگار با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه سالجاری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی با حضور اعضای بیت حضرت امام (ره) گفت: همزمان با اختتامیه، از شاعران برتر تجلیل  خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی کمساری افزود: امسال قریب به سه هزار اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره یار و یادگار رسیده که از میان این اشعار در بخش‌های مختلف برگزیده و در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه با اشاره به رشد کمی و کیفی دهمین جشنواره نسبت به نه دوره قبل اظهار کرد: به دلیل ایجاد تفاوت‌ها و رویکرد کارشناسی و تخصصی در این دوره شاهد استقبال متفاوت از سوی شاعران سراسر کشور بوده‌ایم.

کمساری افزود: ایجاد شورای سیاستگذاری متشکل از چهره‌های ملی و مطرح و صاحب نام ادبیات انقلاب اسلامی و استفاده از بزرگان ادبیات کشور در حوزه‌های داوری و همچنین تخصصی کردن جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین و دور کردن جشنواره از قالب‌های داستان کوتاه، نشر و ... و پرداختن اختصاصی به موضوع شعر، موجب تقویت موثر جشنواره و اقبال بیشتر شاعران به جشنواره دهم شد.

 رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره یار و یادگار تاکید کرد: زبان شعر و ادب یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین زبان‌ها برای معرفی اندیشه و شخصیت حضرت امام (ره) است و این جشنواره تخصصی‌ترین رتبه را در معرفی شخصیت حضرت امام و سیره آن حضرت به مخاطبان به ویژه نسل جدید دارد. 

معاون فرهنگی هنری موسسه، استانداردسازی جشنواره را یکی از برنامه‌های موفق این دوره برشمرد و تصریح کرد: ما هر ساله به بالا بردن استاندارد این جشنواره می‌اندیشیم و معتقدم استقبال بالا از جشنواره ادبی در دوره دهم حاصل استانداردهای ادبی است که مورد توجه قرار گرفت.

دهمین جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه (تکریم یادگار امام که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است) برگزار می‌شود.

انتهای پیام /*