جنتی، احمد

مصاحبه با آیت الله حاج شیخ احمد جنتی

کد : 161304 | تاریخ : 19/07/1396

مصاحبه با آیت الله حاج شیخ احمد جنتی

شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مصطفی خمینی(ره) از عناصری بود که با سرعت زیادی به تعالی علمی و عملی شتافت و آینده ای بسیار نورانی و درخشان در انتظارش بود.

او پس از گذراندن سریع دوران تحصیل و استغنای از استاد، به مطالعه پرداخت و اکثر اوقات خود را در کنار کتاب و در حال اندیشیدن و تصنیف می گذراند و از این دوران پربرکت زندگی، یادگارهایی از خود به جای گذاشت که نشانگر ارزش والای علمی اوست و امید است در آینده نزدیک آثار علمی او منتشر شود.

ایشان از جهت عملی، خلوصی ستودنی داشت، با اینکه اهل دعا، تهجّد و مناجات شبانه بود، تا آنجا که همسرش می گفت گاهی صدای گریه او را نیمه های شب در اطاق دیگر می شنیدیم، چنانکه نقل کرده اند، به خواندن زیارت عاشورا مقید بود، در عین حال رفتارش چنان بود که هیچ رنگ مقدسی خشک و ریاکارانه نداشت و آنها که از خصوصیات فردی او آگاه نبودند باور نمی کردند چنان راز و نیازهایی داشته باشد.

از جهت قدرت تحمل شداید، چنان بود که دوران زندان را با گشاده رویی کامل گذراند چنان که حالاتش با بیرون زندان تفاوتی نداشت و هیچ حالت ضعف و تأثر از خود نشان نمی داد، روحیه او در مقابله با حوادث مطلقاً چنین بود. ایشان در کلیه نشیب و فرازهای دوران انقلاب از آرامش روحی کامل برخوردار بود.

خلاصه آن که باید همه فضایل او را در این جمله که از امام عزیز(س) درباره او نقل شده جستجو کرد: «او امید آینده اسلام بود». این جمله معرّف جامعیت علمی و عملی و اخلاقی اوست در حدی که رهبر بزرگوار  (قدس سره) با آن دقت نظر و باریک بینی، وی را برای این مقام شایسته می داند و او را با این جمله بلند می ستاید.

 

***

 

منبع: یادها و یادمانها از آیت الله سید مصطفی خمینی(ره)، جلد 1، ص 125.

انتهای پیام /*