روزهای انقلاب در شماره 559 «دوست کودک»

کد : 41892 | تاریخ : 26/09/1391

ساعت دو بعد از ظهر 21 بهمن 1357 رادیو که در دست نیروهای شاه بود اعلام کرد: «از ساعت چهار عصر، حکومت نظامی برقرار است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.» و مردم را دعوت کردند که در خانه‌هایشان بمانند. حضرت امام (س) در آن ایام به تازگی به کشور بازگشته بودند و به طور موقت در مدرسه رفاه تهران مستقر بودند. در خصوص دستوری که از رادیو اعلام شده بود از ایشان سؤال شد و پرسیده شد که دولت، حکومت نظامی اعلام کرده است، اما مردم حاضر نیستند به منازل‌شان بروند. سپس از حضرت امام خواسته شد که در این باره اظهار نظر کنند تا مردم از آن نظر پیروی کنند. شخصی که این خاطره را نقل می‌کند، تعریف می‌کرد که حضرت امام ابتدا دو رکعت نماز خواندند و پس از نماز گفتند: مردم در خیابان‌ها بمانند و به منازل‌شان نروند.

این درست خلاف نظری بود که برخی اطرافیان حضرت امام توصیه می‌کردند. بنابراین از طرف امام اعلام شد که کسی به منزلش نرود و همه در خیابان‌ها باشند. بعدها مشخص شد که عوامل رژیم شاه برنامه گسترده‌ای برای از بین بردن مردم در سر داشتند و می‌خواستند افراد سرشناس انقلاب را دستگیر کنند. حتی برای حضرت امام نیز نقشه کشیده بودند و افرادی که باید اعدام می‌شدند را هم معلوم کرده بودند اما مردم در خیابان‌ها ماندند و آن طرح و نقشه با شکست کامل مواجه شد.

آنچه خواندید خاطره‌ای در باره حضرت امام است که در بخش «یک خاطره، هزار پند» شماره 559 هفته نامه «دوست کودک» منتشر شده است. همچنین در ادامه شعری با عنوان قاصدک در بخش «شعر دوست» آمده است. در بخش «دانش دوست» سام سرمدی مطلبی پیرامون کیفیت صفحه نمایش لپ‌تاپ نگاشته است که برای علاقه‌مندان به دانش‌های مرتبط به رایانه مفید و جالب می‌باشد.

 «قصه دوست» این شماره نیز داستانی با عنوان  من و درخت پنیر نوشته « فریبا کلهر » در گروه رمان‌های کودک  پرداخته است. جوش و آقای بازرس جوش هم عنوان مطلبی در صفحه  «دیدار دوست» است که توسط امیر محمد لاجورد نگاشته شده است.

افشین اعلاء و سیامک سرمدی سردبیر این مجله و احمد قائمی مهدوی نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. تصویرگری این هفته‌نامه بر عهده حامد کمالی است و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان و طراح بازی روی جلد این شماره می‌باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول «دوست کودک»، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) است و لیتوگرافی و چاپ این مجموعه در موسسه چاپ و نشر عروج به انجام می‌رسد.

این مجله هم اکنون با قیمت 1000 تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دیگر نمایندگی‌های مجاز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برای سفارش و اشتراک مجله دوست کودک یا کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توانید با شماره تماس 66706833 تماس حاصل فرمائید.

 

 

انتهای پیام /*