سخن آخر...
هرچند مدارس با شیوهای نو در سراسر کشور ایجاد شد و هرچند از مقدار تنبیه و کتک و فلک مکتبخانهها کاسته شد، اما این مدارس نیز نتوانستند نیازهای واقعی جامعه ایران را برآورده کنند. یکی از دلایل این ناکامی، الگوبرداری از شیوه آموزش غربیها بود و به ویژگیهای فرهنگی ما تا حدی توجه نشده بود. مثلاً تکیه زیادی بر حفظ مطالب تئوری در نظام آموزشی غربی شده است، بدون آنکه فعالیتهای آزمایشگاهی و کارگاهی همراه آن انجام شود. آیا مدارس ما جوابگوی نیازهای علمی در قرن بیست و یکم خواهند بود.
[[page 43]]
انتهای پیام /*