در نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن مطرح شد:

اختتامیه جشنواره 20 اردیبهشت برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری: بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید؛ موضوع این جشنواره تخصصی است، تعداد آثار رسیده بسیار رضایت بخش است، از بین آثار رسیده 25 درصد به پیشکسوتان، 65 درصد به جوان و 10 درصد به نوجوانان و کودکان تعلق دارد که حضور نوقلمان در این جشنواره بسیار مورد تحسین است.

کد : 170044 | تاریخ : 10/02/1397

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن برگزار شد: به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان در نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن گفت: اختتامیه جشنواره شعر بهمن 20 اردیبهشت برگزار شده و شاهد تجلی اندیشه امام (س) در آثار شعرای ایرانی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری در جمع خبرنگاران درباره پانزدهمین جشنواره شعر بهمن اظهار داشت: ما در آینده نزدیک اختتامیه جشنواره شعر بهمن را در پیش روی داریم و این جشنواره قرار بود در بهمن سال گذشته پانزدهمین اختتامیه خود را تجربه کند که به دلیل درخواست شاعران برای تمدید مهلت ارسال آثار و برخی مشکلات 20 اردیبهشت این رویداد برپا خواهد شد.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان به قدمت 15 سال این جشنواره اشاره کرد و افزود: باوجود آنکه این جشنواره تخصصی است و موضوع آن امام (س) و اندیشه‌های ایشان است اما این جشنواره با استقبال روبرو شده و در سطح کشور شناخته شده است.
وی با بیان این موضوع که اگر اندیشه‌ای به شکل هنری آن ارائه شود در قالب زبانی شیوا مورد توجه قرار خواهد گرفت، ادامه داد: از همان روزهای اول پس از رحلت امام (س) جامعه ادبی ما به این موضوع توجه داشته‌اند و اگر مروری داشته باشیم در بین اشعار سروده شده، آشنایی و ترویج اندیشه امام (س) یکی از موضوعات مورد توجه شعرا ایران و به‌خصوص شعرای اصفهان بوده است و باید از این همت شاعران بابت توجه به اندیشه امام (س) تشکر کرد.
حجت‌الاسلام کمساری در ادامه به دبیرخانه دائمی شعر بهمن اشاره کرد و افزود: شورای سیاست‌گذاری این جشنواره از پیشکسوتان بوده، استادان سخا، حدادیان، شاهزیدی (خروش)، علی فردوسی و ملک پور اعضای شورای سیاست‌گذاری شعر و ادبیات موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) و سید اکبر هاشمی دبیر اجرایی و عباس شاهزیدی دبیر علمی این جشنواره هستند.
وی ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: موضوع این جشنواره تخصصی است، اما بااین‌وجود تعداد آثار رسیده بسیار رضایت‌بخش است، از بین آثار رسیده 25 درصد به پیشکسوتان، 65 درصد به جوان و 10 درصد به نوجوانان و کودکان تعلق دارد که حضور نوقلمان در این جشنواره بسیار مورد تحسین است.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) اضافه کرد: بیشترین آثار رسیده به ترتیب از استان‌های اصفهان، قم، کردستان، تهران، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، خوزستان و چهارمحال و بختیاری است. طی سه مرحله داوری 67 اثر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند که 10 اثر برگزیده در اختتامیه معرفی می‌شوند، دو اثر نیز به‌عنوان شعر دانش‌آموزی برتر انتخاب خواهند شد.
وی افزود: 20 اردیبهشت، مراسم اختتامیه در سالن اتاق بازرگانی اصفهان واقع در میدان فیض برگزار می‌شود، این اختتامیه شامل سه بخش، خوانش شعر، اجرای 10 شعر برتر به شکل سرود به همراه موسیقی و درنهایت تجلیل از پیشکسوتان است. در سال‌های گذشته از اساتیدی از جمله صائب، احتشامی و شاهزیدی تقدیر به عمل آمد و امسال از استاد سخا و استاد حدادیان که آثاری در راستای ترویج اندیشه‌ امام (س) دارند تجلیل می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کمساری پیرامون شیوه داوری جشنواره اظهار داشت: تنها اشعاری به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند که در راستای فراخوان بوده‌اند، داوری در سه مرحله پایش اولیه، سپس انتخاب با حضور اساتید شعر اصفهان و درنهایت داوری توسط شاعران برجسته و مطرح کشور انجام شد.
وی به برگزاری جشنواره در سه حوزه کودک، کلاسیک و شعر نو اشاره کرد و گفت: اشعار حوزه کودک و نوجوان به‌وسیله شعرایی داوری می‌شود که صاحب سبک بوده و کسانی که در حوزه شعر نو داوری می‌کنند در این زمینه تخصص دارند. دو نشست تخصصی برای آماده‌سازی استان برای برگزاری جشنواره برگزار می‌شود که اولین آن به‌تازگی در خمینی‌شهر برپا شد و دومین نشست در شهرضا برگزار می‌شود. این دو اتفاق رخدادهایی جدیدی هستند که در این جشنواره برگزار می‌شود.
وی در پایان از اقدام معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و نصب 100 تابلو با موضوع اشعار امام (س) تجلیل کرد و افزود: امیدواریم این‌گونه اطلاع رسانی ها در شهر ادامه پیدا کند، در آستانه رحلت امام (س)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) آمادگی همکاری با همه مراکز را اعلام می‌کند. 

انتهای پیام /*