فرازی از صحیفه امام

توصیه های نه گانه امام در آستانه اربعین ۵۷

خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران می‏ باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید.

کد : 42130 | تاریخ : 17/07/1399

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در روز ۲۵ دی ماه سال ۱۳۵۷ مطابق با ۱۶ صفر ۱۳۹۹ حضرت امام از نوفل لوشاتو پیامی را صادر کردند و نه توصیه را به ملت ایران عرضه داشتند. ایشان در پیامشان با بیان اینکه «امسال اربعین امام امت در خلال اربعین های پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویی خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران می ‏باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید» نکاتی را درباره رفتار شاه و امریکا گوشزد کردند. متن پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

اربعین سید مظلومان و سرور شهیدان- صلوات اللَّه و سلامه علیه- رسید. بر ملت رشید و آگاه ما «اربعین» های سودمندی گذشت. ما در این سالها به دنبال بیش از پنجاه سال سلطنت غاصبانه سلسله پهلوی با چه مصیبت هایی و بی‏ فرهنگی های خانمانسوزی مواجه بوده ‏ایم. سالهایی بس تلخ و رنج آور در این پنجاه سال و تلختر و رنج ‏آورتر در این یکی دو سال اخیر که ملت شجاع ما را علیه استبداد و استعمار به حرکت درآورد.

امسال اربعین امام امت در خلال اربعین های پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویی خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران می‏ باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید. اربعین امسال استثنایی و نمونه است؛ راهپیمایی و تظاهرات پر شور در این اربعین وظیفه شرعی و ملی است.

ملت بزرگ در سراسر ایران با راهپیمایی و تظاهرات خود این نظام را دفن می‏ کند، و مخالفت خود را با «شورای سلطنت» غیر قانونی اعلام می‏ نماید، و پشتیبانی خود را برای چندمین بار از «جمهوری اسلامی» اعلام می ‏کند. لازم است توجه ملت دلیر ایران را به مطالبی چند جلب نمایم:

۱- از قرار اطلاع، مأمورین دولت شبها گندم انبارها و سیلوها را با کامیون می ‏برند و می‏ خواهند قحطی مصنوعی به وجود آورند. وظیفه حتمی مردم تهران و شهرستانهاست که از این عمل شدیداً جلوگیری کنند، و عده ‏ای از معتمدین را به نظارت بگمارند که این عمل غیر انسانی دولت را خنثی کنند. غفلت از این امر مسئولیت شرعی دارد.

۲- از قرار اطلاع، دولت امریکا درصدد است که اسلحه و مهماتی را که در ایران است و در مقابل نفت به مردم ایران تحمیل کرده است، یا به سرقت ببرد (اگر تا کنون نبرده باشد، چنانچه بعضی از خبرگزاریها افشا کرده ‏اند) و یا منفجر کند. بر افسران و درجه داران ارتش و سایر نیروهای سه ‏گانه است که از آن جلوگیری کنند، و بر ملت است که با ارتش در این امر همکاری کنند، و نگذارند بیش از این مال ملت را نابود و یا چپاول کنند. افسران محترم بدانند که مسامحه در این امر خیانت به کشور و اسلام است.

۳- کشاورزان محترم همت کنند و از اقدام برای کشت خصوصاً کشت دیمی غفلت نکنند. ممکن است مفسدین قحطی مصنوعی ایجاد کرده و کشور را در مضیقه قرار دهند.

۴- بانک های اسلامی به کشاورزان به منظور ادامه کشاورزی قرض الحسنه بدهند، و مسلمانان در این امر حیاتی با این بانک ها تشریک مساعی نمایند تا جلوی توطئه شیطانی گرفته شود.

۵- به جمیع بانک های خارجی کشور اعلام می‏ شود که سپرده ‏های شاه و بستگان او و سایر دزدان اموال ملت محروم را- که صورت اسامی بعضی از آنان تهیه شده است- از آنِ ملت است که اینان اختلاس نموده و از کشور خارج کرده ‏اند؛ بانکها این وجوه سپرده شده را نباید به آنها تحویل دهند که بزودی مقامات صالحه علیه آنان اقامه دعوی خواهند کرد.

۶- به وکلای غیر قانونی مجلسین اخطار می‏شود که از رفتن به مجلسین احتراز کنند و در صورت تخلف، مورد مؤاخذه ملت شریف قرار خواهند گرفت.

۷- از دانشگاهیان محترم انتظار دارم اکنون که دانشگاه ها این دژهای مبارزات دانشجویان فداکار را باز کرده ‏اند، به شعارهای ضد رژیم فاسد و تظاهرات علیه دولت‏ غاصب و شاه و علیه شورای غیر قانونی سلطنتی ادامه دهند، و استادانی را که با دستگاه ظلم و اختناق رابطه دارند یا طرفدار رژیم فاسد هستند نپذیرند.

۸- به کسانی که در شورای سلطنتی غیر قانونی به عنوان عضویت داخل شده‏اند اخطار می‏ کنم که این عمل، غیر قانونی و دخالت آنان در مقدرات کشور جرم است، و بی‏ درنگ از این شورا کناره ‏گیری کنند، و در صورت تخلف مسئول پیشامدها هستند.

۹- اعضای شورای انقلاب اسلامی در داخل کشور هستند و بزودی معرفی خواهند شد.

از خداوند تعالی خواستارم که با مرحمت واسعه خود، ملت ما را از شر اشرار داخلی و خارجی نجات دهد. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

۲۵/ ۱۰/ ۵۷- ۱۶ صفر ۹۹

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

 (منبع: صحیفه امام، ج‏۵، ص: ۴۷۷-۴۷۹)

انتهای پیام /*