راز پیام امام خمینی(س) به گورباچف

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به پیام تاریخی امام(س) به گورباچف گفت: گذشت زمان نشان داد پیام حضرت امام خمینی(س) به گورباچف از یک منشا الهی سرچشمه گرفته است.

کد : 42146 | تاریخ : 17/10/1391

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با پیام تاریخی امام خمینی(ش) اظهار داشت: ممکن است سران شوروی در آن زمان متوجه هدف حضرت امام(ش) نشده باشند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: گذشت زمان نشان داد پیام حضرت امام خمینی(ش) به گورباچف از یک منشا الهی سرچشمه گرفته است و حضرت امام(س) به دنبال هدایت یک جامعه و جلب توجه سیاست‌مداران آن روز شوروی به مبانی اعتقادی و الهی و فاصله گرفتن از تفکرات کمونیستی و ضد خدایی بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیام ارزشمند حضرت امام خمینی(س) به گورباچف رییس جمهور وقت شوروی در زمانی که فروپاشی نظام کمونیسم شوروی در نگاه تیزبینانه ایشان روشن بود و در حالی‌که سران شوروی خود این را باور نداشتند، در حقیقت یک اقدام الهی بود که در آن مقطع تاثیرات خود را به‌جا گذاشت و در گذشت زمان این پیام و محتوای آن و پیش‌بینی حضرت امام(س) یک نشان بر حقانیت ایشان و انقلاب اسلامی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر این‌که این امر جزو عنایات الهی به نظر می‌رسد که در طول دوران انقلاب اسلامی توسط حضرت امام (ره) صورت گرفته است، عنوان کرد: در برابر قدرت بزرگی که در آن روزگار یک قطب سیاسی دنیا محسوب می‌شد این پیام یک حرکت الهی بود که سابقه آن تنها در تاریخ انبیا و اولیای خدا مشاهده می‌شود و حضرت امام (ره) با تاسی به سیره و روش رسول اکرم (ص) در ارسال دعوت‌نامه برای امپراطوری‌های روم و ایران در آن شرایط خواستند به نوعی این تفکر الهی و اسلام ناب را تبیین کنند و درحقیقت هشداری به نظام شوروی سابق داده باشند که این امر اثر خود را هم گذاشت.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به این‌که ممکن است سران شوروی در آن زمان متوجه هدف حضرت امام(س) نشده باشند ابراز داشت: گذشت زمان نشان داد پیام حضرت امام خمینی(س) به گورباچف از یک منشا الهی سرچشمه گرفته است و حضرت امام(س) به‌دنبال هدایت یک جامعه و جلب توجه سیاست‌مداران آن روز شوروی به مبانی اعتقادی و الهی و فاصله گرفتن از تفکرات کمونیستی و ضد خدایی بودند.

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: این حرکت در هر صورت در آن شرایط به حق حرکت بزرگی بود که نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی بلکه در تاریخ اسلام نیز فراموش نخواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که پیام‌ها، سخنرانی‌ها و فرمایش‌های امام راحل فرامکانی و فرازمانی می‌باشد، گفت: با آنکه در آن پیام مخاطب گورباچف و نظام کمونیستی شوروی بود اما این پیام برای همه ملحدان و همه کسانی که با ادعای وجود دین توحیدی از فلسفه ادیان توحیدی فاصله گرفته‌اند، نیز می‌باشد.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به همیشگی بودن پیام حضرت امام(س) گفت: در آن روز مخاطب پیام آن دولت و حکومت بود اما محتوای آن پیام دعوت به معارف اسلام ناب بوده و هشدار و زنگ خطری برای روش‌های الحادی، ضد خدایی و انحرافی در همه زمان‌ها خواهد ماند؛ در حقیقت نمی‌توان پیام را صرف آن زمان و مقطع دید بلکه این محتوا برای همیشه مخاطب دارد و باید به آن پرداخته شود و حتی امروز هم می‌تواند برای بسیاری از سیاست‌مداران دنیا الهام بخش باشد.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر الهی بودن انقلاب اسلامی افزود: این انقلاب متعلق به سراسر دنیا می‌باشد، نظام اسلامی، دولت‌مردان و سیاست‌مداران ما باید با انسجام و اتحاد به سوی آن اهداف کلان نظام اسلامی که در آغاز انقلاب در پی آن بودیم، جلو روند و فضا و فعالیت‌های فرهنگی را در این چارچوب تعریف کنند و با این نگاه به مسایل سیاسی و فرهنگی دنیا بنگریم.

وی گفت: با الهام از آن حرکت امام(س) با حفظ وحدت و اتحاد و با توجه به مبانی اسلام ناب و معارف مکتب اهل بیت اسلام (ع) و قرآن باید به روشن‌سازی دنیا پرداخت، دنیا امروز نسبت به گذشته به درک حقایق اقبال بیشتری نشان می‌دهد و باید در محاسبات ملت‌ها را از دولت‌ها جدا دانست همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «اگر در همین جوامع انتخابات آزاد شکل گیرد خواهند دید که ملت‌ها غیر از آن چیزی که سیاست‌مداران آن‌ها هستند، عمل می‌کند»

حجت‌الاسلام محمودی افزود: امروز هم در نظام اسلامی، دولت‌مردان و همه افراد تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و هنری باید با همان نگاه و با الهام از فرمایشات حضرت امام(س) دعوت به اسلام و معارف ناب را در این فضای فرهنگی و جنگ نرم دشمن در قالب‌های مختلف دنبال کنند به‌طور قطع امروز در دنیا تشنگان معارفی وجود دارند که اگر بتوانیم این افراد را به آن نگاه برسانیم به‌جد پذیرای این معارف ناب خواهند بود.

امام جمعه ورامین با تاکید بر این‌که علت مشکلات دامن‌گیر انسان، فراموشی، غفلت و یا بی‌اعتقادی به خدا می‌باشد ابراز داشت: با باور به این‌که جهان حاضر خالقی با آن ویژگی‌ها و صفات عظیم دارد، به‌طور قطع مراقبت‌های ما در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، خانوادگی و فردی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که در اصل تمام جنایت‌های دنیا به دلیل غفلت از خداوند متعال می‌باشد اظهار داشت: اگر اعتقاد به خدا باشد هیچ‌گاه انسان به این اندازه غافل نمی‌شود تا برای منافع شهوانی و هوس‌های نفسانی خود ظلم و جنایت ‌کند به خصوص در زمینه فرهنگی که به این اندازه شاهد بدعت‌های فرهنگی، انحراف‌های اخلاقی، مکتب‌ها و عرفان‌های نو ظهور هستیم.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: در هرصورت آن‌که جوامع را کنترل می‌کند و در چارچوب مسایل ارزشی و یا دست کم در چارچوب مسایل انسانی قرار می‌دهد، اعتقاد به ذات حضرت حق می‌باشد که در پیام حضرت امام(س) به عنوان محور قرار گرفته ‌است که نظام کمونیستی آن روز و برخی از نظام‌های امروز و همچنین نظام‌هایی که در ظاهر قائل به مکاتب توحیدی می‌باشند اما در عمل یا اعتقادی ندارند و یا با حاکمیت تفکر سکولار این خدا را به کنج کلیساها و کنیسه‌ها سوق دادند و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دنبال اهداف پلید خود ‌می‌گردند در اثر غفلت و ضعف ایمان و اعتقاد به ذات حق دچار خلل‌ها و مشکلاتی شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در پایان با تاکید بر تاثیر مستقیم فاصله از حضرت حق تعالی با مشکلات جوامع، تصریح کرد: ما باید هم به‌عنوان یک شیعه در جامعه خود این اصل را تقویت کنیم و هم در دنیا به عنوان یک فرهنگ غنی به‌دنبال آن باشیم که اگر بتوانیم و اجازه دهند پیام ما به آن‌ها برسد به قطع شرایط متفاوت خواهد شد به نحوی که پیشرفت اسلام و گرایش به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش خواهد شد.

انتهای پیام /*