تعبیر کمتر شنیده شده امام از عدالت / عدالت آمریکایی یعنی همه تابع من!

به قدری در گوشمان خواندند که بابا بروید سراغ کارتان، کار نداشته باشید به حکومت، که حتی اشخاص که آگاه هم بودند، اینها هم بازی خورده بودند.

کد : 42175 | تاریخ : 19/10/1391

* مردم الان باید بدانند که هر مطلبی را که این خارجی ها می گویند تمام مطالب این خارجی ها برای گول زدن ماهاست، گول زدن همه ماست . کسانی هم که تابع آنها هستند مطالبی می‌گویند، برای این است که ما را باز به دامن آنها بیندازند. و ما باید بیدار باشیم و هوشیار باشیم و هیچ وقت لغزش پیدا نکنیم. (صحیفه امام، ج21، ص6)

*زندگی همه انبیای عالم، همه انبیا از اول، از آدم تا حالا همه شان این معنا بوده است که در مقابل جور، حکومت عدل را می خواستند درست کنند - حکومت – و مع‌الاسف به قدری به گوش ما خواندند، به قدری به گوش ملت ما خواندند، به گوش ملت های ضعیف خواندند که حکومت به شما چه کار دارد، شما برو نمازت را بخوان، شما مسجدت را برو، همین ! البته، ما اگر فقط مسجد برویم و دعا بکنیم و بعد هم دعا به - عرض بکنم که – آن بزرگان چه بکنیم، همه با ما خوب می شوند! اما وظیفه این است که ما برویم مسجد بنشینیم دعا بخوانیم یا وظیفه این است که ما باید قیام بکنیم؟ (همان، ص4)

*. تمام اینها ظاهر مى‏ گویند که ما اقامه عدل مى‏ خواهیم بکنیم، اما چه عدلى؟ عدل امریکایى، عدل امریکایى یعنى چه؟ یعنى هر کس خاضع به من شد، آن یک چیزى است که ما او را قبولش داریم، هر کس منافع مملکتش را به ما داد ما او را قبول داریم‏. (همان)

* ماه شعبان این خصوصیت را دارد که الان عید نوروز ما در آستانه ولادت حضرت سیدالشهدا است و دنبال او ولادت حضرت مهدی – علیه السلام – که آن هم در ۱۵ شعبان واقع شده است . بنابراین تقریباً باید ما بگوییم که یک حجتی است بر ما این دو ولادت و این واقع شدن این روز شریف و این روز نوروز در یک همچون آستانه ای که این دو بزرگوار که هر دو – اقامه عدل – برای اقامه عدل هستند؛ سیدالشهدا – سلام الله علیه – که همه عمرش را و همه زندگی اش را برای رفع منکر و جلوگیری از حکومت ظلم و جلوگیری از مفاسدی که حکومتها در دنیا ایجاد کردند، تمام عمرش را صرف این کرد و تمام زندگی اش را صرف این کرد که این حکومت، حکومت جور بسته بشود و از بین برود؛ معروف در کار باشد، منکرات از بین بروند. حضرت صاحب – سلام الله علیه – و ارواحنا فداه – هم که تشریف می آورند برای همین معناست . تمام انبیاء که قیام کرده‌اند در عالم طبیعت – حالا معانی شان که، معارف غیبیه شان را خدا می داند ما نمی دانیم، اما در عالم طبیعت – وقتی زندگی اینها را می بینیم از اول مقابله با طاغوت بوده است . بنابراین معنا بوده و این باید سرمشق بشود از برای مسلمان ها، کسانی که واقعاً مسلمان هستند و واقعاً علاقه مند... به آن مذهبشان هستند، باید ببینند که صاحب مذهب چه کرده است؛ موسی بن عمران چه کرد، در زندگی اش، چه کرد، حضرت ابراهیم در زندگی اش چه کرد، تمام اینها قیام کردند در مقابل جور، در مقابل ظلم، همه، قیامشان این معنا بود. (همان، ص2 و 3)

* این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه است و در این، مسائل بسیار هست، معارف بسیار هست و ادب اینکه انسان چه جور باید با خدای تبارک و تعالی مناجات کند . ما غافلیم از این معانی که وضع چی است . شاید بعضی از جهّال ما هم اینطور اعتقاد دارند که این ادعیه وارد شده و این چیزهایی که از ائمه وارد شده است اینها تشریفات است . می خواهند ما را یاد بدهند و حال اینکه مسئله این نیست، مسئله این است که در مقابل خدا ایستادند آنها، آنها می دانند که در مقابل چه عظمتی ایستادند، آنها معرفت دارند به خدای تبارک و تعالی و می دانند چه کنند و مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر یک نفر انسان دلسوخته، یک عارف دلسوخته – نه از این عارف های لفظی – بخواهد این را شرح کند و شرح کند از برای دیگران، بسیار ارزشمند است و محتاج به شرح است، چنانچه همه ادعیه ائمه – علیهم السلام. شما – در مناجات حضرت – در دعای عرفه حضرت سیدالشهداء ملاحظه می کنید که چه مسائلی در آن هست و ما ازش غافل هستیم. (همان، ص2)


منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

انتهای پیام /*