رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(س)

امام نماد انقلاب است.

میان این پیرو صادق و امیرالمومنین، آن پیشوای والا و بزرگ، شباهت هایی وجود دارد.

کد : 170676 | تاریخ : 14/03/1397

حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) با حضور در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (س) به سخنرانی در جمع هزاران نفری مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در این مراسم که همزمان با ایام شهادت امام علی (ع) برگزار شده است، ایشان به تبیین شباهتهای امام (س) با مولای متقیان پرداختند و فرمودند:  

۳۰ سال است از امام بزرگوار در مثل چنین روزی سخن می‌ گوییم. بعد از این هم ملت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدف‌ ها و آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.

امسال این هم‌ زمانی با ایام شهادت امیرالمؤمنین شباهت‌ هایی را به ذهن می‌ آورد. میان این پیرو صادق و حقیقی امیرالمؤمنین، و آن پیشوای والا و بزرگ، شباهت‌هایی وجود دارد که مایه‌ ی افتخار ملت ایران و امت اسلامی است.

توجه به این شباهت‌ ها مهم و مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان.

 یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».

این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیان‌ گری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل این‌ها با منتهای صلابت و استحکام می‌ ایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز.

لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر.

این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیه‌السلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده می‌ شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /*