در نمایندگی موسسه در اصفهان؛

اولین جلسه کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برگزار شد

عباس کمساری: درک چیستی و چرایی انقلاب بی شک بدون معرفت همه جانبه نسبت به معمار انقلاب ممکن نبوده و حاصل نمی شود و بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند : این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست.

کد : 171022 | تاریخ : 10/04/1397

 اولین جلسه کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در نمایندگی موسسه در اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره)، درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور بازخوانی و تبیین مبانی، اصول،آرمان و دستاوردهای انقلاب، نخستین جلسه کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در نمایندگی موسسه در اصفهان برگزار شد.  

دراین جلسه حجت الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمنیی (ره) اصفهان و رئیس کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: درآستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، به یقین یکی از موضوعاتی که مطرح و در باب آن سخن و تحلیل می شود، موضوع چیستی و چرایی انقلاب اسلامی است.

کمساری افزود: درک چیستی و چرایی انقلاب بی شک بدون معرفت همه جانبه نسبت به معمار انقلاب ممکن نبوده و حاصل نمی شود و بر همین اساس  مقام معظم رهبری فرمودند : این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست.

مدیر نمایندگی موسسه در اصفهان گفت: اگر ما توانستیم شخصیت امام را بشناسیم و درست تحلیل کنیم و به جامعه، خاصه نسل جوان ارائه کنیم، هم انقلاب شناخته شده و بیمه می شود، و هم یک مرجعیت فکری به جامعه و نسل جوان ارائه می شود.

کمساری تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به باز تولید اندیشه امام(ره) در جامعه نیازمندیم، و تنها نسخه حل مشکلات کشور بازگشت و رجوع به اندیشه امام(ره) است، و برای این امر نیازمند کالبد شکافی، تفسیر و تبیین اندیشه امام خمینی(س) به زبان روز هستیم. یکی از نیاز های جامعه امروز انعکاس اندیشه امام (س) برای نسل جوان است .

وی افزود: شاخصه هایی از اندیشه امام (ره) مانند: عدالت گویی، آرمان گرایی، وحدت گرایی، مصلحت گرایی، مردم گرایی، عقل گرایی، قانون گرایی، امید به آینده ، اعتماد نسبت به حکومت، جوان گرایی، خدا باوری، مبارزه با تحجر و خرافات، استکبار ستیزی امروز مورد نیاز و استقبال جامعه است که باید در اندیشه امام(س) آن را واکاوی نمود.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه ها پیشنهادت و نظرات خود را جهت ترویج این گفتمان نورانی بیان نمودند و مصوبان ذیل حاصل این  جلسه بود:

  -برگزاری همایش جهان اسلام و اندیشه نورانی حضرت امام خمینی(ره)   

- ایجاد سامانه آموزش مجازی ، جهت ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری 

- برگزاری جشنواره تئاتر استانی با محوریت اندیشه و سیره علمی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری 

- تهیه و چاپ ره توشه تبلیغی از سیره عملی و مقام معظم رهبری و ارائه به ائمه جمعه و امام جماعات و روحانیون.

انتهای پیام /*