تشریح ویژه برنامه های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در مراسم امسال اندیشه های امام خمینی(س) در کنار ارزش های انقلاب اسلامی محوریت همه برنامه ها قرار خواهد گرفت.

کد : 42240 | تاریخ : 27/10/1391

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه های مراسم سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
محمد حسین زارع در نشست خبری با بیان این که سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقارن است با پنجاهمین سال نهضت امام خمینی(س) گفت: امسال 10 هزار برنامه در چارچوب گرامیداشت پنجاهمین سال نهضت امام خمینی(س) در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در مراسم امسال اندیشه های امام خمینی(س) در کنار ارزش های انقلاب اسلامی محوریت همه برنامه ها قرار خواهد گرفت.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی؛ درباره شعار دهه فجر سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: «نهضت امام خمینی(س) الگوی وحدت، مقاومت و پیروزی» شعار امسال است.

زارع گفت: گرامیداشت لحظه تاریخی ورود امام خمینی(س)، گلبانگ انقلاب در مدارس و مراکز آموزشی، بانگ تکبیر، همایش لاله ها ویژه تجلیل از شهدا در سراسر کشور از برنامه های ویژه دهه فجر امسال است.

وی افزود: بخشی از برنامه ها در قالب جشن دهه فجر، جنگ هنری، جشنواره فیلم و شعر، موسیقی سنتی، قصه گویی، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات اجرا می شود.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: بخشی از برنامه های ویژه دهه فجر امسال نیز در قالب مسابقات فرهنگی، شعار و نمایشنامه نویسی، ساخت آدمک استکباری و بخشی از مسابقات نیز در قالب فضای مجازی برگزار می شود.
زارع گفت: برگزاری سلسله نشست های بصیرتی و معرفتی، محافل قرآنی و مسابقات قرآن، اذان و برگزاری جشن وحدت و میلاد نبی (ص)، شب های خاطره، نمایش های عروسکی و تجلیل و تکریم از شهدا و غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از نرم افزارهای انقلاب اسلامی، برنامه های فرهنگی و ورزشی ویژه اقلیت های دینی از جمله برنامه های امسال است.
وی افزود: در حوزه خارج کشور نیز معــرفی ایران امروز و دستاوردهای انقلاب و نهضت امام خمینی(س) به صورت نشست، اجــــلاس، نمایشگاه و مقاله و فیلم با رویکرد تبیینی برگزار می شود.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت:30 گروه فرهنگی به خارج از کشور اعزام می شود و در عراق، ترکیه و فرانسه برنامه های ویژه ای همراه با جشن سالگرد انقلاب اسلامی با هدف ترویج گفتمان امام (س) و رهبری برگزار خواهد شد.
زارع افزود: برگزاری26 همایش از جمله همایش وحدت اسلامی 8 و 9 بهمن با تلاش مجمع تقریب مذاهب اسلامی و گردهمایی حقوق زن در اسلام 16 تا 19 بهمن و جشنواره اختراعات با هدف رقابت جوانان نخبه و معرفی اختراعات ایران با حضور مهمانان خارجی از دیگر برنامه های امسال است.

زارع گفت: در بخش داخلی برای نخستین بار 14 و 15 بهمن گردهمایی اندیشه های دفاعی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
وی افزود: تجمع بزرگ آزادگان با حضور 4 هزار آزاده در 19 بهمن از برنامه های ویژه امسال است.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی، تکریم چهره های آیینی و قرآنی، کتاب نویسی، خوشنویسی، وبلاگ نویسی و برگزاری همایش عشایر و معتمدان طوایف از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

زارع افزود: در حوزه اقتصادی نیز همایش های شهدای کارگر، کارآفرینان و تجلیل از کارگران نمونه و مسابقات کارگری برگزار می شود.

وی گفت: در حوزه آموزشی نیز نشست و میزگردهایی با عنوان توصیه های آزاداندیشی و گفتمان بین نسلی انقلاب ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

زارع افزود: در مجموع برای هر استان650 برنامه پیش بینی شده است.

وی گفت: در شب 22 بهمن نیز مراسم نورافشانی در تهران و 300 شهرستان همزمان بانگ تکبیر برگزار می شود.
رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: گروه سرود 1357نفری در استان ها و گروه سرود 22 هزار نفری در تهران امسال برنامه خود را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام /*