از سوی نمایندگی موسسه در اصفهان؛

فراخوان برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر «روح الله» منتشر شد

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دومین جشنواره استانی تئاتر «روح الله» در بخشهای (تئاتر صحنه ای، خیابانی و بخش ویژه کودک و نوجوان) را در بهمن ماه سال جاری برگزار می نماید.

کد : 171679 | تاریخ : 12/06/1397

از سوی نمایندگی موسسه در اصفهان فراخوان برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر «روح الله» در بهمن ماه 1397 منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره) بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دومین جشنواره استانی تئاتر «روح الله» در بخشهای (تئاتر صحنه ای، خیابانی و بخش ویژه کودک و نوجوان) را در بهمن ماه سال جاری برگزار می نماید.
در مقدمه فراخوان دومین جشنواره استانی تئاتر «روح الله» آمده است :
امام خمینی(ره) ودیعه خداوند سبحان در زمان‌ما بود. حجت خدا برما و نشانه‌ی عظمت الهی، قانون مدار نظم در زندگی فردی و اجتماعی، شاگرد صدیق، مومن و مخلص مکتب نبوی بود. سادگی و بی پیرایگی و استغنای ذاتی، شخصیت آن زاهد وارسته را در مرتبه ای از ارتقاء قرار می دهد که هرگز تن به آرایش خویشتن با پدیده های رنگارنگ و چشمگیر اهل دنیا نمی سپارد. موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره) اصفهان به منظور پاسداشت ارزش های آن بزرگ مردالهی ، دومین جشنواره تئاتر روح الله را در بخش های : تئاتر صحنه ای ، خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان در بخش ویژه را برگزار می نماید.
موضوعات جشنواره :
موضوع اصلی جشنواره اندیشه امام خمینی(ره) است ، هنرمندان می توانند علاوه بر پرداختن مستقیم به شخصیت امام راحل و سایر موضوعات با محوریت اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) از قبیل :وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری ، وصیت نامه امام خمینی(س)، ساده زیستی ، اعتدال ، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، امام و دفاع مقدس، امام و انقلاب اسلامی، امام و خانواده ، امام وجوانان ، شخصیت زن از دیدگاه امام ، استکبار ستیزی ، قانون مداری ، عقل گرایی ، امید به آینده ، مبارزه با تحجر وخرافات و موضوعات مشابه اقدام به ارسال اثر نمایند.
ستاد جشنواره اعلام می دارد:
ارتباط آثار ارسالی با موضوعات فراخوان بر عهده ستاد برگزاری است. همچنین این ستاد آمادگی خود را جهت مشاوره موضوعی بصورت حضوری و تلفنی اعلام می دارد. علاقمندان می تواننداز آثار موجود در کتابخانه تخصصی نگارستان امام خمینی(ره) و پرتال امام خمینی(ره) به آدرس www.imam.khomeini.ir استفاده نمایند.

بخش های جشنواره :
الف- تئاتر صحنه ای ب- تئاتر خیابانی ج- بخش ویژه :کودک و نوجوان (غیر رقابتی )
شرایط شرکت در جشنواره :
- شرکت در جشنواره برای عموم آزاد می باشد
- تکمیل فرم مشخصات کارگردان همراه با مجوز کتبی نویسنده الزامی است .
- به آثار برگزیده که بیش از یک نویسنده داشته باشد تنها یک جایزه اهداء می گردد.
- تکمیل فرم ثبت نام توسط کارگردان به منزله ی پذیرش مقررات جشنواره خواهد بودومسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای حقوقی و حقیقی در زمینه مالکیت اثر ( نویسنده و کارگردان) ارائه شده به عهده متقاضی است.
- موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(ره)حق استفاده فرهنگی و انتشار آثار منتخب را با ذکر نام پدیدآورنده اثر به هر عنوان برای خود محفوظ می داند.
- ستاد جشنواره از پذیرش آثار شرکت کننده در بخش صحنه ای و خیابانی نخستین جشنواره تئاتر«روح الله» معذور است.
(استفاده از آثاردر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی بلا مانع است).
-متون ارسالی در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی صرفا در یک بخش مورد ارزیابی قرار می گیرد.
جوایز:
به برگزیدگان در بخش های کارگردانی، نویسندگی ، بازیگری ، طراحی صحنه و لباس ، بروشور و پوستر، نور و موسیقی تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء می گردد.
الف- تئاتر صحنه ای از مبلغ 30/000/000ریال تا 50/000/000 ریال
ب - تئاتر خیابانی از مبلغ 20/000/000 ریال تا 000/000/ 30ریال
(حداقل 4 اجرا )
- بخش ویژه :کودک و نوجوان از مبلغ 30/000/000 ریال تا 50/000/000ریال
( حداقل 3 اجرا )
لازم به ذکر است مبلغ کمک هزینه جشنواره براساس نفرات گروه ، کیفیت نمایش های راه یافته و براساس نظر هیئت داوران تقدیم می گردد.
همچنین نمایش های موفق و برگزیده جهت اجرای عمومی در استان اصفهان و استانهای همجوارمورد حمایت قرار می گیرند.
آثار برگزیده به جشنواره صاحبدلان معرفی می گردد.
مدارک لازم:
علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به آدرسwww.imam-khomeini-isf.ir ضمن تکمیل فرم تقاضا ، چکیده سوابق ، عکس ، تصویر کارت ملی کارگردان ، خلاصه نمایشنامه همراه با فایل word و pdf با فونت 14 یا 16یک رو بارگذاری نمایند.
تقویم اجرایی جشنواره :
آخرین مهلت ارسال متن به دبیرخانه97/7/1
اعلام نتایج متون 97/8/1
بازبینی نمایش های منتخب 97/7/1 لغایت 97/10/25
زمان برگزاری جشنواره 23 لغایت 26 بهمن 1397 خواهد بود.
لازم به ذکر است : در طول برگزاری جشنواره کارگاههای آموزشی با حضور اساتید ارزنده کشور و استان برگزار خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره تئاتر روح الله:
آدرس دبیرخانه: اصفهان – میدان فیض- نگارستان امام خمینی(ره)
کد پستی: 8165633131
تلفن: 9- 36615558 031
info@imam-khomeini-isf.ir ایمیل :
وب سایت: www.imam-khomeini-isf.ir

انتهای پیام /*