پنج شنبه پنجم بهمن توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دفتر قم برگزار می شود؛

«همایش تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات» با سخنرانی آیت الله جوادی آملی

در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام امام خمینی و دهه فجر انقلاب اسلامی همایش تحریرالوسیله، در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار می­ شود.

کد : 42328 | تاریخ : 04/11/1391

همایش تحریرالوسیله امام خمینی(س) با حضور شخصیت­های علمی، فرهنگی و سخنرانی آیت­ الله العظمی جوادی آملی صبح روز پنج­شنبه پنجم بهمن در قم آغاز به کار می­ کند.

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روابط عمومی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اعلام کرد در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام امام خمینی و دهه فجر انقلاب اسلامی همایش تحریرالوسیله، شروح و تعلیقات صبح روز پنج­شنبه پنجم بهمن در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار می­ شود و آیت­ الله العظمی جوادی آملی در مراسم افتتاحیه این همایش به سخنرانی خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش در همایش تحریرالوسیله که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، علما، فرهیختگان، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری و اعضای بیت حضرت امام برگزار می­ شود، از دوره 28 جلدی کتاب تفصیل الشریعه تألیف مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) که شرحی جامع بر تحریرالوسیله است، رونمایی خواهد شد.

در این همایش همچنین نرم ­افزاری حاوی متن تحریرالوسیله و شروح و تعلیقات آن، که شامل 162 جلد کتاب است، عرضه می­ گردد. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) دفتر قم همچنین اعلام کرد در این همایش یک روزه از اساتیدی که بر تحریرالوسیله امام خمینی(س) تعلیقه یا شرح و یا مستند نوشته­اند و نیز از مترجمان آن تجلیل به عمل خواهد آمد.

بر اساس این گزارش کتاب تحریرالوسیله یکی از کتاب­های مهم فقهی، فتوایی امام خمینی(س)  است که متن درسی برخی از فقها در سطوح عالی حوزه­ های علمیه است.

انتهای پیام /*