پیوند عمیق امام(س) و امت موجب شد بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر رقم زده شود

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه «امام(س) شاگرد مکتب اهل بیت بود»، گفت: امام سر سفره اهل بیت نشسته و آنچه را که یاد گرفته بود به کار بست یعنی علم توام با عمل داشت.

کد : 42332 | تاریخ : 06/11/1391

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه «نهضت امام(س) جرقه‌ای نبود که از بین برود بلکه پشتوانه 1400 سال اسلام و تاریخ انبیاء را داشته است»، گفت: این نهضت مقابل توطئه‌های زیاد سر پا ماند و امروز ایران به نام ایران اهل بیت و ایران شیعه شناخته می‌شود.

به گزارش پرتال امام خمینی(س) محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نیم قرن از نهضت امام(س) که در سال 42 آغاز شد، می‌گذرد، اظهار کرد:‌ امام خمینی(س) با خلوص و عمل صالح برای مقابله با طاغوت قیام کردند که نتیجه داد و امروز در ادامه آن شاهد خیزش‌های اسلامی هستیم و ان‌شاء‌الله همه محرومان عالم بپاخیزند و به لحظه‌ای برسیم که حاکمیت توحید در کل جهان اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه «امام(س) شاگرد مکتب اهل بیت بود»، گفت: امام سر سفره اهل بیت نشسته و آنچه را که یاد گرفته بود به کار بست یعنی علم توام با عمل داشت.

ابطحی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه افزود: بر اساس این آیه همواره عده‌ای باید بسیج شوند تا دین‌شناس باشند و برگردند و مردم را به وظایف خود آگاه کنند و امام(س) در این زمینه احساس وظیفه کردند و زعامت عام مردم را در بحث تقلید به عهده گرفتند و در این راستا از کسی انتظار نداشتند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه «امام(س) به تنهایی قیام کرد در حالی که رژیم پهلوی با توجه به دستورات خارجی‌ها قصد محو مذهب را داشت»، خاطرنشان کرد: امام یک تنه قیام کرد چون علم با عمل داشت و به دستور قرآن و پیامبران حرکت کرد و در نیتجه خدا نیز به او کمک کرد و دلهای مردم به طرف امام (س) سوق داده شد.

وی با بیان اینکه «پیوند عمیق امام(س) و امت موجب شد بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر رقم زده شود»، تصریح کرد: با وجود دو ایدئولوژی مادی شرق و غرب شاهد شکل‌گیری ایدئولوژی بر مبنای ولایت فقیه و مکتب اسلام بودیم که توسط امام پایه‌گذاری شد.

ابطحی با بیان اینکه «نهضت امام جرقه‌ای نبود که از بین برود بلکه پشتوانه 1400 سال اسلام و تاریخ انبیاء را داشته است»، تصریح کرد: این نهضت مقابل توطئه‌های زیاد سرپا ماند و امروز ایران به نام ایران اهل بیت و ایران شیعه شناخته می‌شود. امام به وظیفه الهی خود عمل کرد و مردم نیز از او پیروی کردند. مردم 25 سال ساکت بودند چون برای حکومت الهی آماده نبودند پس اگر مردم نباشند، ولایت نمی‌تواند ولایت خود را اعمال کند و مقبولیت حکومت تضمین نمی‌شود.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به تاکید امام(س) بر اهمیت حضور مردم در صحنه گفت: امام بارها اشاره کردند که مردم ایران از مردم حجاز و کوفه برتر هستند و اگر صحنه را خالی کنند حاکمیت الهی محقق نمی‌شود، بنابراین امام(س) اسلامیت و جمهوریت را دو روی یک سکه می‌دیدند و معتقد بودند با تکیه بر اسلام نباید مردم را حذف کرد یا با تکیه بر مردم هم اسلام را نمی‌توان حذف کرد.

وی با بیان اینکه «تمام تلاش امام(س) این بود که به مسئولان تاکید کنند که از مردم جدا نشوند»، تاکید کرد: مسئولان باید نقش مردم را ببینند و مورد توجه قرار دهند که در همین راستا مقام معظم رهبری هم بحث مردم‌سالاری دینی را مطرح می‌کنند که یک حرکت انفعالی و تاکتیکی نیست بلکه یک استراتژی و آمیزه‌ای از قرآن و دستورات پیامبران است.

ابطحی با بیان اینکه «هرجا دو عنصر اسلامیت و جمهوریت را با هم داشته باشیم و جامعه به آن اقبال نشان داد، حکومت الهی شکل می‌گیرد»، افزود: امام(س) به طور مداوم بر دو موضوع اسلامیت و جمهوریت تاکید داشتند و اکنون مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند و با توجه به آنچه که در جای جای قانون اساسی متبلور شده است، تمام مسئولان به نحوی باید در ارتباط با جامعه باشند چراکه مردم مستقیم و غیرمستقیم در تعیین کارگزاران و تعیین سرنوشت خود نقش دارند.

انتهای پیام /*