با حضور یادگار امام، علما و فضلا در مرکز فقهی ائمه اطهار؛

همایش "تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات" آغاز شد

در این جلسه از کتاب تفصیل الشریعه آیت الله فاضل لنکرانی که شرحی بر تحریرالوسیله امام است نیز رونمایی خواهد شد.

کد : 42334 | تاریخ : 05/11/1391

همایش "تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات" از دقایقی پیش با حضور یادگار گرانقدر حضرت امام، علما و فضلا در مرکز فقهی ائمه اطهار آغاز به کار کرد.

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، همایش تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات از ساعت 9 و سی دقیقه امروز، در مرکز فقهی ائمه اطهار قم و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی امام خمینی(س) آغاز شد.

در این همایش که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و خوشامدگویی سید حبیب الله موسوی مسئول دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) آغاز شد، جمع زیادی از علما و فضلای حوزه علمیه قم از جمله حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله موسوی بجنوردی و ... حضور دارند.

آیات بیات زنجانی، نمازی، محمدجواد فاضل لنکرانی، علوی بروجردی، کریمی جهرمی، دری نجف آبادی، عباسعلی روحانی، سید باقر گلپایگانی، سید حسین موسوی تبریزی، مسعودی خمینی، حسینی بوشهری، محمدی ری شهری، سید محمد هاشمی، فیض گیلانی، رحمت و حجج اسلام سید علی خمینی، محمدرضا حشمتی، محمدعلی خسروی، قرهی، نوراللهیان، سید محمد غروی، محسن غرویان، فرخ بال، زهیری، برقعی، بی آزار شیرازی، محمد خراسانی، سعید جوادی آملی و...  از جمله حاضران در مراسم هستند.

قرار است که در این همایش آیت الله عبدالله جوادی آملی به ایراد سخنرانی بپردازد و از مجموعه 28 جلدی "تفصیل الشریعه فی شرح تحریرالوسیله" اثر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی نیز رونمایی شود.

مسئول دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سخنان خود اظهار داشت: کتاب تحریرالوسیله کتاب جامع و کاملی است که همه مراجع و فضلا و علمای حوزه علمیه بر این امر اذعان داشته اند. در این جلسه از کتاب تفصیل الشریعه آیت الله فاضل لنکرانی که شرحی بر تحریرالوسیله امام است نیز رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: همه مراجع و اساتید حوزه از اینکه امام در حوزه مظلوم بود متفق هستند و قدر امام آنگونه که باید و شاید دانسته نشده است. امام عزیزترین شخصی است که در زمان آیت الله بروجردی بسیاری از مسائل علمی حوزه بر دوش وی بوده است. درس معظم له بعد از درس آقای بروجردی شلوغ ترین درس ها بوده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه علمی و فقهی حضرت امام ادامه داد: چه تعداد از اساتید حوزه از آثار امام استفاده می کنند؟ چند مدرسه علمی و تخصصی برای نشر اندیشه و آثار امام تاسیس شده اند؟ تحریرالوسیله و سایر کتابهای اخلاقی و عرفانی امام تا چه حد در مدارس و کلاسهای حوزوی تدریس می شود؟ کتاب های اخلاقی امام دروس و مباحثی بودند که در مسجد سلماسی و مسجد اعظم و فیضیه از سوی امام تدریس شدند ولی جایگاه آنها در حوزه های علمیه کمتر به چشم می آید.

موسوی گفت: دفتر قم موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی آمادگی هرگونه همکاری با فضلا، اساتید و مراجع عظام تقلید را در این زمینه دارد و تا کنون 162 جلد از شروح، تعلیقات و.. که در خصوص تحریرالوسیله انجام گرفته جمع آوری شده و برای اولین بار بر روی سی دی تدوین شده و در این جلسه پخش می شود.

انتهای پیام /*