موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره) اصفهان برگزار می نماید؛

فراخوان دومین جشنواره استانی تئاتر«روح الله» (تئاتر صحنه ای ، خیابانی و بخش ویژه کودک و نوجوان)

موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره) اصفهان به منظور پاسداشت ارزش های امام راحل، دومین جشنواره تئاتر روح الله را در بخش های : تئاتر صحنه ای ، خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان در بخش ویژه را برگزار می نماید.

کد : 172189 | تاریخ : 15/05/1397

موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره) اصفهان دومین جشنواره استانی تئاتر«روح الله» (تئاتر صحنه ای، خیابانی و بخش ویژه کودک و نوجوان) برگزار می نماید. به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در متن این فراخوان آمده است:  امام خمینی(ره) ودیعه خداوند سبحان در زمان‌ ما بود. حجت خدا برما و نشانه‌ی عظمت الهی، قانون مدار نظم در زندگی فردی و اجتماعی، شاگرد صدیق، مومن و مخلص مکتب نبوی بود. سادگی و بی پیرایگی و استغنای ذاتی، شخصیت آن زاهد وارسته را در مرتبه ای از ارتقاء قرار می دهد  که هرگز تن به آرایش خویشتن با پدیده های رنگارنگ و چشمگیر اهل دنیا نمی سپارد. موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره) اصفهان به منظور پاسداشت ارزش های آن بزرگ مردالهی، دومین جشنواره تئاتر روح الله را در بخش های : تئاتر صحنه ای ، خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان  در بخش ویژه  را برگزار می نماید.

اهداف:

اشاعه و ترویج اندیشه و سیره  عملی حضرت امام خمینی(ره) همچنین گرامی داشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

موضوعات جشنواره :

موضوع اصلی جشنواره اندیشه امام خمینی(ره) است هنرمندان می توانند علاوه بر پرداختن مستقیم به شخصیت امام راحل و سایر موضوعات با محوریت اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) از قبیل :وحدت، آزادی و آزادگی، صلح، اندیشه حکومتی، مردم سالاری، وصیت نامه امام خمینی(ره)، ساده زیستی، اعتدال ، اخلاق و کرامت انسانی، عدالت، عبادت، امام و دفاع مقدس، امام و انقلاب اسلامی، امام و خانواده ، امام وجوانان ، شخصیت زن ، استکبار ستیزی ، قانون مداری  ، عقل گرایی، امید به آینده، مبارزه با تحجر وخرافات، تربیت، هنر وهنرمندان، نماز وقران، بسیج وتفکر بسیجی ،شهید وشهادت ،  توسل  وتمسک  به اهل بیت  عصمت  وطهارت (ع)  و  موضوعات مشابه اقدام به ارسال اثر نمایند.

ستاد جشنواره اعلام می دارد:

ارتباط آثار ارسالی با موضوعات فراخوان بر عهده ستاد برگزاری است. همچنین این ستاد آمادگی خود را جهت مشاوره موضوعی بصورت حضوری و تلفنی اعلام می دارد. علاقمندان می تواننداز آثار موجود در کتابخانه تخصصی نگارستان امام خمینی(س) و پرتال امام خمینی(س) به آدرس www.imam.khomeini.irاستفاده نمایند.

 بخش های جشنواره :

        الف- تئاتر صحنه ای                       ب- تئاتر خیابانی                             ج- بخش ویژه :کودک و نوجوان (غیر رقابتی )

شرایط شرکت در جشنواره :

-        شرکت در جشنواره برای عموم آزاد می باشد

-        تکمیل فرم مشخصات کارگردان همراه با مجوز کتبی نویسنده الزامی است .

-        به آثار برگزیده که بیش از یک نویسنده داشته باشد تنها یک جایزه اهداء می گردد.

-          تکمیل فرم ثبت نام توسط کارگردان به منزله ی پذیرش مقررات جشنواره خواهد بودومسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای حقوقی و حقیقی در زمینه مالکیت اثر ( نویسنده و کارگردان) ارائه شده به عهده متقاضی است.

-        موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(ره)حق استفاده  فرهنگی و انتشار آثار منتخب را با ذکر نام پدیدآورنده اثر به هر عنوان برای خود محفوظ می داند.

-        ستاد جشنواره از پذیرش آثار شرکت کننده در بخش صحنه ای و خیابانی نخستین جشنواره تئاتر«روح الله»  معذور است.

(استفاده از آثاردر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی بلا مانع است).

-متون ارسالی در دو بخش صحنه ای  و نمایشنامه نویسی صرفا در یک  بخش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

جوایز:

به برگزیدگان در بخش های کارگردانی، نویسندگی ، بازیگری ، طراحی صحنه و لباس ، بروشور و پوستر، نور و موسیقی تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء می گردد.

الف- تئاتر صحنه ای     از مبلغ30/000/000 ریال     تا      50/000/000 ریال

ب - تئاتر خیابانی      از  مبلغ  20/000/000 ریال    تا   30/000/000ریال

     (حداقل 4 اجرا )

- بخش ویژه :کودک و نوجوان از مبلغ  30/000/000 ریال   تا    50/000/000ریال

( حداقل 3 اجرا )

لازم به ذکر است مبلغ کمک هزینه جشنواره براساس نفرات گروه ، کیفیت نمایش های راه یافته و براساس نظر هیئت داوران تقدیم می گردد.

همچنین نمایش های موفق و برگزیده جهت اجرای عمومی در استان اصفهان و استانهای همجوارمورد حمایت قرار می گیرند.

آثار برگزیده به جشنواره صاحبدلان معرفی می گردد.

مدارک لازم:

علاقمندان به شرکت در جشنواره با مراجعه به آدرسwww.imam-khomeini-isf.ir ضمن تکمیل فرم تقاضا ،  چکیده سوابق ، عکس ، تصویر کارت ملی کارگردان ، خلاصه نمایشنامه همراه با فایل word   و  pdf با فونت 14 یا 16یک رو بارگذاری نمایند.

تقویم اجرایی جشنواره :

 آخرین مهلت ارسال متن به دبیرخانه  97/7/1

اعلام نتایج متون      97/8/1

بازبینی نمایش های منتخب 97/10/1 لغایت97/10/25 

زمان برگزاری جشنواره 23 لغایت 26 بهمن 1397 خواهد بود.

لازم به ذکر است :

 در طول برگزاری جشنواره کارگاههای آموزشی با حضور اساتید ارزنده کشور و استان برگزار خواهد شد.

 دبیرخانه جشنواره تئاتر روح الله           

آدرس دبیرخانه: اصفهان – میدان فیض- نگارستان امام خمینی(ره)

کد پستی:  8165633131 

تلفن:  9- 36615558 031

  info@imam-khomeini-isf.irایمیل :  

وب سایت:   www.imam-khomeini-isf.ir

انتهای پیام /*