مروری بر فعالیت های موسسه در زمینه آموزش مجازی؛

بیش از 18 هزار نفر ازشرکت کنندگان در سامانه آموزش مجازی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی مدرک قبولی دریافت کرده اند/ استانهای آذربایجان غربی و اصفهان رتبه های برتر را دارند

مدیر موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س)اصفهان : سامانه آموزش مجازی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(س)امروز یکی از بزرگترین و موفق ترین سامانه های آموزشی کشور است.

کد : 172191 | تاریخ : 15/05/1397

سامانه‌ آموزش‌ مجازی موسسه تنظیم‌ و نشرآثار امام‌خمینی(س)امروز‌یکی از بزرگترین و موفق ترین سامانه های آموزشی‌کشور است.به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س)اصفهان درباره فعالیت سامانه آموزش مجازی موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س)گفت: با توفیق و لطف الهی و تلاش و زحمات همکاران من در موسسه تنظیم ونشرآثار حضرت امام خمینی(س)استان اصفهان امروز سامانه آموزش مجازی موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س) بعد از گذشت یکسال از راه اندازی یکی از موفق ترین سامانه های آموزشی کشور می باشد .

وی گفت :با دستور قائم مقام موسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س) جناب آقای دکتر انصاری و حمایت معاونت پژوهشی جناب آقای دکتر داستانی و مسئول پرتال امام خمینی(س)سرکارخانم مصباحی، سامانه آموزش مجازی از بهمن1395 کار خود را آغاز و تاکنون بیش از 28 هزار نفر در این سامانه شرکت و فارغ التحصیل و یا در حال گذراندن دوره آموزشی می باشند.

کمساری گفت:محتوای دوره آموزشی ، وصیت نامه حضرت امام خمینی(س) می باشد که توسط سرکارخانم دکتر طباطبایی در 12 درسنامه تدوین شده است که با استانداردهای جهانی اسکورم سازی و بصورت متن و تصویر و 300 تست چهار گزینه ای درآمده است .

مسئول سامانه آموزش مجازی گفت : تاکنون بیش از 18 هزار نفر ازشرکت کنندگان مدرک قبولی خود را اخذ نموده اند.

کمساری گفت: ده استان برتر در جذب مخاطب عبارتند از:

1-آذربایجان غربی 3960نفر    2- اصفهان 3899نفر     3- کرمانشاه1918نفر    4- کرمان1710 نفر     5- خراسان جنوبی 1474 نفر     6- کردستان1234

7- تهران 1151نفر    8- قزوین1120نفر    9- خراسان رضوی 1111 نفر      10- آذربایجان شرقی 940نفر

که در این میان استقبال برادران و خواهران اهل سنت نیز چشم گیراست .

این دوره آموزشی از سوی عموم مورد اقبال واقع شده است ولی نهادهایی که بیشترین استقبال را داشته اند عبارتند از:      1-آموزش و پرورش   2- نهاد کتابخانه های عمومی کشور 3- وزارت علوم و دانشگاه ها   4- وزارت بهداشت   5- وزارت کشور  6- وزارت امور اقتصادی و دارائی  7- وزارت ورزش وجوانان

 وی در مورد میزان تحصیلات شرکت کنندگان گفت: از مجموع فراگیران تعداد 307 نفر با مدرک دکتری که 57 نفر آنان عضوهیئت علمی دانشگاه ها می باشند.

7943 نفر با مدرک کارشناسی ارشد   16355نفر با مدرک کارشناسی 1795 نفر با مدرک فوق دیبلم   1779 نفر با مدرک دیبلم و 57 نفر نیز با مدرک زیر دیبلم می باشند.

مدیرموسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(س)اصفهان گفت: در نظر سنجی هایی که از فراگیران در مورد سامانه آموزش مجازی و محتوای آن و میزان علاقه آنها برای برگزاری دوره های بیشتر در راستای گفتمان اندیشه و سیره امام خمینی(س) که در سامانه بعمل آمد بالغ بر15000 نفر در نظر سنجی شرکت نموده اند و در پاسخ به سوال تا چه میزان با ارائه این قبیل دوره ها موافقید بیش از 97% گزینه زیاد را انتخاب نموده اند و در پاسخ به سوال در مجموع دوره را چگونه ارزیابی می نماید بالغ بر 95% گزینه عالی را انتخاب کرده اند.

کمساری در موردویژگیهای  سامانه آموزشی گفت: این سامانه ساختاری سهل و آسان و جذاب دارد حتی برای کسانی که اولین بار در دوره های مجازی شرکت می کنندو همچنین سه بخش جانبی دارد که عبارتند از: 1- چت حضوری که مخاطبین آنلاین در سامانه حضور یافته (کلاس زنده) و با استاد دوره و همکلاسی های خود تبادل اطلاعات می نمایند.

 2- تالار گفتمان که کاربردآن شبیه به مباحثات طلاب و روحانیون می باشد که یک کاربر موضوعی را در مورد اندیشه امام مطرح و دیگران اظهار نظر و حول آن مباحثاتی شکل می گیرد.          

 تالار گفتمان حاوی  چهارموضوع است.

1- اندیشه سیاسی امام خمینی(س) در وصیت نامه

2-  اندیشه فرهنگی امام خمینی(س) در وصیت نامه

3-اندیشه اجتماعی امام خمینی(س) در وصیت نامه

4-اندیشه دینی امام خمینی(س) در وصیت نامه

 3- تمرینات :

در این دوره از فراگیران خواسته شده است که بعد از مطالعه کامل وصیت نامه به یک تمرین پژوهش پاسخ دهند. در این تمرین از فراگیرها خواسته شده است تا با توجه به شریط داخلی، منطقه ای و بین المللی سه اولویت اصلی از دیدگاه امام خمینی(س) در وصیت نامه را نام برده و علت انتخاب این سه اولویت را بر شمارند.

مدیرموسسه تنظیم ونشرآثار امام خمینی(س) اصفهان  در ادامه افزود: تعداد مراجعات به سامانه در روز به طور متوسط 15132 نفر می باشد و بیشترین مراجعه به سامانه از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، امریکا ، آلمان و چین است .

وی ضمن تشکر از قائم مقام محترم موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(س) و همکاران در موسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(س) اصفهان خاصه جناب آقای دکتر مرتضی مساح که زحمات اصلی این کار بر دوش آنان بوده است تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام /*