بمناسبت 31 شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس

در سالروز شروع جنگ تحمیلی امام خمینی پیامی خطاب به ملت ایران فرستادند."...لازم است ملت شریف ایران عموماً و خصوصاً دولتمردان و گویندگان و نویسندگان و شاعران و هنرمندان از این قشرهای فداکار هر یک به سهم خود قدردانی نمایند و مراحل مختلف پیروزی این حماسه ‏آفرینان را با گفتار و نوشتار و کردار خود در معرض نمایش گذارند، و در محافل «هفته جنگ» فواید و نتایج و پیامدهای آن را برشمارند..."

کد : 172702 | تاریخ : 31/06/1397

پیام [به ملت ایران در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی (جنایات صدام و امریکا در ایران)]
زمان: 31 شهریور 1361/ 4 ذی الحجه 1402
مکان: تهران، جماران‏
موضوع: جنایات صدام و امریکا در ایران- محکوم کردن کنفرانس «فاس»
مناسبت: دومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی (هفته دفاع مقدس)
مخاطب: ملت ایران‏
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
... اکنون که بزرگداشت «هفته جنگ تحمیلی» فرا رسیده است و بحمد اللَّه تعالی قوای مسلح و غیور ایران با سرافرازی تمام و غرورآفرینی برای اسلام و ملت بزرگ، مراحل آخر پیروزی را طی می‏کند، لازم است ملت شریف ایران عموماً و خصوصاً دولتمردان و گویندگان و نویسندگان و شاعران و هنرمندان از این قشرهای فداکار هر یک به سهم خود قدردانی نمایند و مراحل مختلف پیروزی این حماسه ‏آفرینان را با گفتار و نوشتار و کردار خود در معرض نمایش گذارند، و در محافل «هفته جنگ» فواید و نتایج و پیامدهای آن را برشمارند، و روح شجاع این رزمندگان بزرگ را هر چه بیشتر تقویت کنند. ملت شجاع و متعهد، این هفته لازم است حضور خود را در صحنه جنگ اثبات نمایند، و مشت محکمی به دهان یاوه سرایان بکوبند. امروز ابرقدرتها، ملت حاضر در صحنه ما را متهم می‏کنند که از جمهوری اسلامی رو برگردانده، و از جنگ که حقیقتاً دفاع از اسلام است خسته شده ‏اند. آنان ملت ایران را نشناخته ‏اند و ناچار به دروغ‏ پردازی پرداخته ‏اند، و با اتهامات گوناگون به قوای مسلح و ملت ایران، تصمیم دارند به هر صورتی که هست بار دیگر جنایات خود را در ایران تکرار نمایند، ولی ملت رشید و مقاوم ایران در مقابل آنان ایستاده ‏اند و هر گز به آنان چنین اجازه‏ای را نخواهند داد. آنان می‏خواهند با جمهوری اسلامی مخالفت کنند، چرا که این مخالفت ها مردم عزیز ما را مصمم ‏تر خواهد نمود تا برای مبارزه‏ای طولانی تر دست در دست یکدیگر نهند و از ایران و اسلام عزیز و استقلال و شرف خویش دفاع نمایند.
لهذا ملت شریف در سراسر ایران، از روحانی و دانشگاهی و بازاریان و جوانان عزیز محصل تا رزمندگان فداکار و سایر قشرهای معظم، در این «هفته جنگ» به شکرانه پیروزی اسلام پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و قوای مسلح، فداکاران در راه هدف که اسلام و ایران است به ثبوت برسانند. و نیز یاد شهدای فداکار را که جمهوری اسلامی و پیروزیها، رهین جان‏ نثاری آنهاست، زنده نگه دارند. و از معلولین عزیز و آسیب دیدگان و آوارگان مقاوم در راه استقرار حکومت اللَّه تفقد و قدرشناسی نمایند. و از بازماندگان شهدا دلجویی و به آنان دلداری دهند.
گرچه زبانها و قلمها در توصیف جوانان و نوجوانان، پیران و سالخوردگان عزیزی که خون پاک خود و سلامت خویشتن را فدا کردند تا اسلام، زنده و کشور، پاینده بماند، و از شرّ دشمنان خونخوار آزاد شود، عاجزند. و نیز عاجزند که به پدران و مادران دلیری که چنین فرزندانی را تربیت کردند و به اسلام تقدیم نمودند دلداری دهند، و از خواهران و برادرانی که در جوار آنان بودند دلجویی نمایند. اینان مشمول عنایات و رحمت های‏ بی ‏پایان خداوند، در جوار اولیای عظیم الشأن، با سعادت در دنیا و آخرت قرینند، خدایشان رحمت و برکت دهد. درود بی‏پایان به روح پاک شهیدان راه حق، و سلام فراوان بر آسیب دیدگان و آوارگان در جبهه ‏های دفاع از اسلام و ایران اسلامی، و درود و سلام بر بازماندگان شهدا و خانواده‏های آسیب دیدگان، و سلام خداوند و انبیا و اولیای او بر بقیة اللَّه- ارواحنا لمقدمه الفداء.  روح اللَّه الموسوی الخمینی‏ صحیفه امام، ج‏16، ص: 522 - 518

انتهای پیام /*