13 بهمن 1357

کد : 42415 | تاریخ : 13/11/1357

*جنایاتى که سلسله پهلوى در جامعه ما کرد، شاید هیچ جنایتى بالاتر از این جنایت نبود که نیروهاى فعاله انسانى ما را، یا از بین بردند یا فعالیت آنها را خنثى کردند براى مدتهاى زیاد. آنهایى که باید به این امت خدمت کنند، مثل علماى اعلام و اشخاص روشنفکر، اینها را در زندان بردند.

 (صحیفه امام، ج 6، ص: 24)

 

* ما باید اقامه عدل بکنیم. عذر نیست که ما قوه نداریم؛ این ملت قوه ماست. این ملتى بود که با مشت جلوى تانک و توپ را گرفت؛ کشته هم داد. البته افتخار مى کنیم به آنها؛ رحمت مى فرستیم. ما هم کشته مى شویم ان شاء اللَّه. روز سکوت نیست، روز فعالیت است .

 (صحیفه امام، ج 6، ص: 33)

 

*ما برایمان واجب عقلى است، واجب شرعى است که در این موقع دنبال بکنیم، و این نهضتى که ایران بپا کرده است به آخر برسانیم. دست اجانب را از این خزاین ملى کوتاه کنیم، و دست اجانب را از مسائل دینى مان کوتاه کنیم، و این اختناقى که از همه اطراف بر ما سلطه داشت و [شدید] بود، این اختناق را از بین ببریم و مملکت براى خودمان باشد، خودمان اداره اش بکنیم. خودمان [بسازیم ].

 (صحیفه امام، ج 6، ص: 36)

 

* من به این ارتش نصیحت مى کنم که به این ملت بپیوندید. صلاح شما، صلاح ملت شما هست که به این ملت بپیوندید. مملکت مال خود شماست، ملت مال شماست، شما مال ملتید؛ خدمتگزار به ملت باشید.

 (صحیفه امام، ج 6، ص: 37)

انتهای پیام /*