پیام امام به ملت ایران در مورد خلع سلاح عمومى‏

مردم موظفند با برادران نیروهاى هوایى و زمینى و دریایى و سایر قواى دولتى برادرانه رفتار نمایند که آنان به ملت پیوسته ‏اند.

کد : 42530 | تاریخ : 24/11/1391

امام‌خمینی در پیامی به ملت ایران، دو روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همگان خواستند که اسلحه خود را به کمیته‌‌های محل، که زیر‌نظر ائمه جماعت است، تحویل دهند و با برادران نیروهاى هوایى و زمینى و دریایى و سایر قواى دولتى برادرانه رفتار نمایند که آنان به ملت پیوسته‏ اند. متن این پیام به شرح زیر است:

 

[بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏]

ملت شریف و مبارز ایران! لازم است به تذکرات زیر توجه فرمایید:

1- اسلحه ‏هایى که به دست مردم افتاده از بیت المال مسلمین است و احَدى حق خرید و فروش آنها را ندارد؛ و تصرف در آنها بدون اجازه مقام مسئول، حرام و موجب ضمان است.

2- اسلحه و آنچه از اموال دولت در دست اشخاص است، مستقیماً یا توسط امام جماعت یکى از مساجد، به کمیته مخصوص که از طرف نخست وزیر تعیین شده است تحویل دهند و قبض رسید بگیرند. تخلفْ حرام و موجب تعقیب است.

3- کسانى که اسلحه به دست آنان است و تحویل نمى ‏دهند، بر عموم ملت است که مراقبت از آنان کنند و آنان را به همان کمیته معرفى نمایند.

4- از تیراندازى‏ هاى بى‏ مورد و هدر دادن فشنگ ها شدیداً احتراز کنید که موجب نارضایتى مردم و اتلاف اموال عمومى است.

5- هر کسى به یکى از اماکن دولتى یا غیر آن حمله کند، مورد تعقیب واقع مى‏ شود.

6- مردم موظفند از حمله به شهربانی ها و کلانتری ها و ژاندارمری ها و پادگان هاى ارتش و اماکن دولتى و ملى و کاخ ها جلوگیرى کنند؛ و با برادران نیروهاى هوایى و زمینى و دریایى و سایر قواى دولتى برادرانه رفتار نمایند که آنان به ملت پیوسته ‏اند.

اهالى محترم ایران، جنود اسلامى ولى امر- عجل اللَّه تعالى فرجه- نگذارید اسلحه به‏ دست مخالفان اسلام بیفتد؛ فرصت به دشمنان خدا و ملت ندهید. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

15 ربیع الاول 99/ 24 بهمن 57

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

 (صحیفه امام، ج‏6، ص: 137و 138)

انتهای پیام /*