تازه های نشر؛

کتاب مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین و امام خمینی(ره)منتشر شد

کتاب مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین و امام خمینی(ره) در چهار بخش " کلیلت و مفاهیم"، " مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین"، "عنایت و هدایت از منظر امام خمینی(ره)" و " تطبیق و مقایسه دیدگاه صدرالمتالهین و امام خمینی(ره)" از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)- معاونت پژوهشی دفتر قم- منتشر شد.

کد : 174120 | تاریخ : 25/09/1397

کتاب مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین و امام خمینی(ره) از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)منتشر شد. کتاب مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین و امام خمینی(ره) از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)- معاونت پژوهشی دفتر قم- منتشر شد. این اثر ارزشمند در چهار بخش " کلیات و مفاهیم"، " مبانی عنایت و هدایت الهی از منظر صدرالمتالهین"، "عنایت و هدایت از منظر امام خمینی(ره)" و " تطبیق و مقایسه دیدگاه صدرالمتالهین و امام خمینی(ره)" منتشر شد. در مقدمه این اثر گرانسنگ آمده است: عالمان ربانی به حق امانت دار انبیای الهی هستند که هستی خویش را در راه تحصیل معارف و احکام الهی و تربیت وجود خویش به آن حقایق و سپس بسط طریق معرفت و هدایت مصروف داشته اند.

در سلسله ربانی و در میدان حکمت الهی صدرالمتالهین شیرازی یکی از قله های رفیعی است که دریافت و میراث کم نظیر برجای مانده از او، همان امتعه جان افزای سفره گسترده معرفت و شناخت معارف الهی و گوهر های قرانی و حدیث می باشد. امام خمینی(ره) نیز در عرصه معارف الهی به مانند عرصه علم به شرایع و احکام اسلامی، قدمی راسخ و قامتی برافراشته دارد و در هر دو ساحت شریعت و حقیقت و فقه و عرفان، آثار فاخر و کم نظیری بر جای نهاده است. 

با توجه به اهمیت دو مسئله بسیار مهم "عنایت" و "هدایت" در سیر و سلوک انسان به سوی پروردگار خویش، محقق ارجمند حجت الاسلام و المسلمین سید محمد طباطبایی مبانی عنایت و هدایت را از منظر این دو حکیم الهی و عالم ربانی(ملاصدرای شیرازی و امام خمینی(ره)) مورد بحث و بررسی قرار داده و گامی در جهت تبیین حقیقت عنایت الهی و هدایت ربوبی برداشته است.

این اثر ارزشمند در 313 صفحه و با قیمت52500 تومان در اختیار محققان قرار گرفته است. علاقمندان می توانند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام /*