با حضور کارشناسان معاونت بین الملل موسسه؛

نشست بررسی فعالیتهای سایت های غیر فارسی پرتال امام خمینی(ره) برگزار شد

دکتر انصاری: یکی دیگر از روش های کسب موفقیت در افزایش کاربران را تطبیق و مقایسه کار سایت با دیگر سایت های مشابه است. پیوند اندیشه ها و گفتمان حضرت امام با مسائل روز نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه در جذب حداکثری مخاطبین است. ایران و جهان اسلام از موضوعاتی است که پس از امام و اندیشه های ایشان مورد توجه علاقه مندان است و محتوای تولید شده در این زمینه می تواند به عنوان مرجع برای کاربران محسوب شود.

کد : 174155 | تاریخ : 25/09/1397

نشست بررسی فعالیتهای سایت های غیر فارسی پرتال امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش خبرنگار پرتال امام خمینی(ره)، نشست بررسی فعالیتهای سایت های غیر فارسی پرتال امام خمینی(ره)، با حضور قائم مقام موسسه و حجت الاسلام والمسلمین دکتر کمساری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مقدم و کارشناسان بخش های مختلف برگزار شد. بر اساس این گزارش دکتر محمد مقدم، معاون بین الملل موسسه در ابتدای نشست شورای تحریریه سایت های غیر فارسی، گزارشی جامع از مجموع فعالیت سایت های غیر فارسی ارائه کرد.

در این نشست دکتر حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به وجود رابطه دو سویه با مخاطبین در سایت های غیر فارسی پرتال امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: تولید محتوا نباید تنها توسط کمیته محتوا صورت بگیرد.  دکتر انصاری افزود: حضور دبیران سایت ها در جلسات تصمیم گیری کمیته محتوا بسیار ضروری و لازم است؛ چراکه هر یک از سایت ها بر اساس نیاز مخاطبین خود به محتوای متفاوتی نیاز دارند و لازم است تا درخواست های خود را بی واسطه به مسئولین کمیته محتوا ارجاع دهند. قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: از مخاطبین خود باید بخواهیم مطالب، یادداشت ها، مقالات و دیگر آثار علمی پژوهشی خود و یا هر آنچه در فضای مجازی مرتبط با حضرت امام (س) منتشر می شود را برای ما ارسال کنند تا در صورت تایید محتوا به همکاران سایت ها جهت بهره برداری ارائه شود. چرا که تولید محتوا توسط مخاطبان خارجی بر غنای سایت ها  غیر فارسی پرتال امام خمینی(ره) می افزاید.  دکتر انصاری در ادامه به اهمیت شناخت مراکز و نهاد های مرتبط و همسو اشاره کرد و افزود: شناخت موسساتی که بتوان با آنها ارتباط ایجاد کرد از ابعاد و جهات متنوعی قابل توجه است.

قائم مقام موسسه یکی دیگر از روش های کسب موفقیت در افزایش کاربران را تطبیق و مقایسه کار سایت با دیگر سایت های مشابه برشمرد و تصریح کرد: پیوند اندیشه ها و گفتمان حضرت امام با مسائل روز نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه در جذب حداکثری مخاطبین است. دکتر انصاری افزود: ایران و جهان اسلام  از موضوعاتی است که پس از امام و اندیشه های ایشان مورد توجه علاقه مندان است و محتوای تولید شده در این زمینه می تواند به عنوان مرجع برای کاربران محسوب شود.

دکتر انصاری همچنین تاکید کرد: مطالب و محتواهای تولید شده باید بر اساس تحلیلی صحیح از وضع موجود صورت گرفته تا بتوان به راهبردهای توسعه ای دست یافت.  دکتر انصاری با تاکید بر تلاش بیشتر سایت عربی در جذب مخاطبین تاکید کرد: با توجه به طیف وسیع علاقه مندان عرب زبان به اندیشه های حضرت امام انتظار می رود تعداد دنبال کنندگان و بازدید کنندگان بخش عربی بسیار فراتر از این باشد. وی افزود: در دنیای امروز باید از ابزار سنتی رهایی جست و به سمت تکنولوژی جدید حرکت کرد. دکتر انصاری تاکید کرد: حضور در شبکه های اجتماعی و همچنین تلاش برای رساندن پیام و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) از طریق فضای مجازی یکی از ارکان مهم موفقیت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کمساری نیز در این نشست به لزوم توسعه فعالیت ها در حوزه های گرافیکی در سایت های غیر فارسی اشاره و تصریح کرد: جامعه هدف ما، فقط افراد خارجی نیستند؛ بلکه افراد بومی که دانش زبان های خارجه دارند و یا حتی افراد غیر بومی ساکن ایران نیز می توانند به عنوان جامعه هدف مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه، پس از ارائه گزارش توسط کارشناسان هر بخش، موضوع شناخت مراکز فرانسه زبان همسو و مرتبط در سراسر جهان، ارتباط سایت عربی با خبرگزاری های عرب زبان معتبر، و همچنین موفقیت سایت انگلیسی زبان در کسب رتبه های برتر در موتور های جستجو بعنوان یک دستاوردی ارزشمند، مورد بررسی قرار گرفت. سپس گزارشی از وضعیت صفحات فیس بوک، اینستاگرام و توییتر سایت ها توسط کارشناس مربوطه ارائه شد. در این نشست همچنین در باره به روز رسانی کتابخانه دیجیتالی پرتال غیرفارسی و بهره برداری از آرشیو موسسه، مقالات دریافت شده از مسابقات مقاله نویسی، کتب مختلف به زبان های متنوع  و ... در راستای اغنای کتابخانه دیجیتالی گزارشی جامع ارائه شد. گفتنی است در این بخش از نشست به روز رسانی و استفاده از منابع الکترونیک بعنوان یکی از مسائل بسیار مهم در  تکمیل فعالیت ها ،  و همچنین همکاری با دانشجویان و طلاب حامعه المصطفی در زمینه تولید محتوا مهم  و آموزش مجازی بعنوان یکی از اهداف بلند مدت برای سایت های غیر فارسی مورد تاکید قرار گرفت. این نسشت مصوباتی نیز داشت که برای اجرا به کارشناسان مربوطه ارجاع گردید.

 

انتهای پیام /*