امام خمینی (ره): زن باید شجاع باشد، زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدم ساز است.

حضرت زینب (س)، الگویی تمام عیار برای بانوان

کد : 174313 | تاریخ : 22/10/1397

خاطره ای از حضرت امام خمینی (س) در خصوص اهمیت حضور بانوان در محافل علمی، جامعه و سیاست و به پاسداشت میلاد با سعادت اسوه صبوری و ایستادگی حضرت زینب کبری (س) از زبان عروس گرانقدر آن حضرت، سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی: 

‏ ‏

C:\Users\e.taghizadeh\Desktop\h.zeynab1.jpg

‏ ‏

امام خمینی تاکید بسیاری بر امکان تحصیل بانوان در حوزه های علمیه داشتند و یک بار که آیت الله موسوی اردبیلی و همراهانشان  محضر ایشان آمده بودند در این مورد با آنها صحبت کرده بودند، موقع برگشتن به من گفتند در مورد تحصیل شماها در حوزه های علمیه با آقایان صحبت می کردم. همچنین وقتی امام به رهبر شوروی سابق نامه نوشتند این نامه را یک زن که خانم دباغ بود به همراه آیت الله جوادی  آملی به مسکو بردند. آن زمان جهان دوقطبی بود و آمریکا و شوروی این دو قطب را تشکیل می دادند و اهمیت شوروی بسیار زیاد بود. در کنار تمام مردان بزرگ، زنان بزرگی وجود داشته اند. در هدایت و تربیت همیشه نقش زنان پررنگ بوده است. در زمان پیامبر (ص) حضرت خدیجه، در زمان اامام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و در زمام امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) نقش پررنگی داشته اند. به همین خاطر وقتی پیام امام را چند نفر به رهبر شوروی می رسانند یکی از آنها خانم است.

‏ ‏

C:\Users\e.taghizadeh\Desktop\h.zeynab3.jpg

‏ ‏

 امام می گفتند زنان انسان ساز هستند، همان طور که قرآن انسان ساز است. ساختن انسان به دست زن است. زن است که می تواند جامعه را صالح کند و موجب رشد یا افول جامعه شود. امام می فرمایند اگر زن انسان ساز از ملت گرفته شود، ملت به شکست و انحطاط دچار می شود. اگر زن نفهمد جایگاه و رسالتش چیست، آن جامعه منحط می شود. وظیفه حاکمان این است که شرایط را برای زنان فراهم کنند تا بتوانند رشد کنند و فرزندان خوبی تربیت کنند و نسل آینده را بسازند. امام در جایی دیگر می گویند باید نقش زنان در تربیت را جدی گرفت. چون فرزندان‏‏ در دامن مادرانشان بزرگ می شوند. 

‏ ‏

‎‎منبع: سخنرانی سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی (پرتال امام خمینی(س) به نقل از جماران)

انتهای پیام /*