بمناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل؛

محمد علی انصاری: نامه 68/6/1 را اینجانب شخصا از حضرت امام تحویل گرفته و به قم بردم و لذا در اصالت آن هیچ تردیدی وجود ندارد

سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره): حسینیه جماران محل حضور شخصیت های بزرگ انقلاب در برهه های مختلف از جمله مرحوم حاج سید احمدآقا خمینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان جنگ تحمیلی بوده است و ما اکنون میراث دار این ارزش های گرانبها هستیم و امیدوارم که خداوند منان ما را درپاسداری هر چه بهتر از این میراث یاری فرماید.

کد : 174637 | تاریخ : 08/12/1397

مراسم جشن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل ظهر امروز(8 اسفند) در حسینیه جماران برگزار شد. به گزارش پرتال امام خمینی(ره)، در این مراسم که با حضور کارکنان و معاونین  و قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری ضمن تبریک این روز فرخنده، در منقبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فداکاری های این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی کرد.

سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به ولادت امام راحل و همزمانی آن با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)گفت: امام راحل با الهام از مکتب ائمه اطهار توانست تحول شگرفی در عصر ما بوجود آورد  و اکنون پاسداری از این اندیشه افتخاری عظیم را نصیب ما کرده است. انصاری افزود: حسینیه جماران محل حضور شخصیت های بزرگ انقلاب در برهه های مختلف از جمله مرحوم حاج سید احمدآقا خمینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان جنگ تحمیلی بوده است و ما اکنون میراث دار این ارزش های گرانبها هستیم و امیدوارم که خداوند منان ما را در این راه پر فراز و نشیب یاری فرماید.

حجت الاسلام انصاری افزود: این موسسه با دوراندیشی مرحوم حاج احمدآقا در باره جمع آوری و تدوین و تنظیم آثار مربوط به امام خمینی(ره) تاسیس شده و پس از سه دهه فعالیت با مظلومیت تمام، اکنون به این مرحله از موفقیت در کارها رسیده است. انصاری افزود: موسسه در این سالها اسناد گرانبهایی از دوران مبارزات حضرت امام را جمع آوری کرده و با حفظ تمام نکات مربوط به تکنیک های نگهداری این اسناد اقدام کرده و تا کنون نیز بخش زیادی از این اسناد توسط دستان با کفایت کارکنان زحمتکش این موسسه، منتشرشده است.

حجت الاسلام محمد علی انصاری با اشاره به نامه 1368/6/1 اظهار داشت: این نامه متعلق به امام است. این نامه دستخط امام است. بنده این نامه را از دست حضرت امام تحویل گرفتم و بردم به آن آقا تحویل دادم؛ هنوز برخی از دوستان نمی خواهند بگویند که این واقعیت دارد؛ متاسفانه مشاهده کردید که چقدر پیرامون این نامه بحث و مجادله شده و رادیو ها و شبکه های تلویزیونی بیگانه چقدر راجع به آن سرو صدا کردند و در صحت آن را تشکیک کردند! آیا آنها به امام و مبانی ایشان اعتقاد دارند؟!

سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: بنده از تمام جزئیات آن نامه خبر دارم و و بخاطر دارم که برخی از بزرگان، که رودرو و بدون هیچگونه حصاری با امام سخن می گفتند، در آن برهه به امام اعتراض کردند و گفتند که آقا شما از مواضع خودتان در باره این نامه کوتاه بیایید و تجدید نظر کنید! ولی حضرت امام تاکید بیشتری داشتند.

انصاری افزود: ما در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از این قبیل نامه ها که جوابگوی مسائل تاریخی هستند، زیاد داریم و بنده ازهمان ابتدا دغدغه زیادی داشتم که این اسناد گرانبها و این تاریخ مصوری که با زحمت در موسسه جمع آوری کرده ایم، چگونه از آن حراست کنیم؛ که الحمدوالله با تلاش های بسیار و همانگونه که گفته شد، با رعایت تکنیک های حفظ اسناد، اکنون در بهترین شرایط در موسسه نگهداری می شود.

سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در پایان اظهار امیدواری کرد که تلاش مضاعف کارکنان در زمینه های مختلف موجب رشد و بالندگی هر چه بیشتر موسسه گردد.

 

انتهای پیام /*