تازه های نشر؛

کتاب" بانویی از مریدان کوثر" منتشر شد

کتاب بانویی از مریدان کوثر، برداشت های اخلاقی- تربیتی از زندگی بانوی انقلاب با رویکرد نقل خاطرات، به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، چاپ و منتشر شد.

کد : 174789 | تاریخ : 21/12/1397

کتاب"بانویی از مریدان کوثر" منتشر شد. به گزارش پرتال امام خمینی(ره)، کتاب بانویی از مریدان کوثر، برداشت های اخلاقی- تربیتی از زندگی بانوی انقلاب، بقلم مریم صادری، به همت دفتر نمایندگی موسسه در قم، وابسته به موسسه  تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از شخصیت هایی که به حق می توان او را بهترین الگوی مکتب اسلام به ویژه برای بانوان در عصر معاصر و در انقلاب اسلامی دانست، همسر بزرگوار امام راحل و مادر انقلاب، بانو خدیجه ثقفی است که علاوه بر آراسته بودن به صفات نیک انسانی، خدمات ارزنده ای نیز به انقلاب اسلامی در شکل گیری و تداوم آن داشته اند.

آنچه از زندگی این بانوی نمونه را به مثابه الگویی برای دختران و زنان مسلمان ممتاز می نماید، صرفا همسری و همراهی او با امام نیست، بلکه فضیلت ها، خصلت ها و واقعیت های فراوانی در مسیر زندگی قریب به یک قرن اوست که بازخوانی حقایق زندگی او را پندآموز دیگران می سازد و به قول شهید بهشتی در زندگی دنبال کسانی حرکت کنید که هر چه بیشتر به جنبه های خصوصی تر زندگی ایشان نزدیک تر شوید، تجلی ایمان را بیش تر می بینید.

کتاب ارزشمند بانویی از مریدان کوثر، سعی دارد با شرح زندگانی بانوی انقلاب، همراه با نقل خاطرات، کمالات به ثمر نشسته این بانوی بزرگ انقلاب را که در زمانه خود بی نظیر بود، با درک ویژگی های برجسته اخلاقی و اجتماعی و فضایل و خدمات ایشان، روش صحیح یک زندگی اسلامی را به انسان و انسانیت بیاموزد.

این اثر ارزشمند دارای بخش های مختلف است که با سخن ناشر و مقدمه مولف( مریم صادری) و سرآغاز سخن شروع می شود. سپس به معرفی اجمالی شخصیت بانوی انقلاب از بهار تا خران و همراهی ایشان با نهضت امام خمینی(ره) می پردازد. مبحث بعدی به تبیین سیره شخصیتی بانوی انقلاب در حوزه عبادی و معرفتی و همچنین معیار دینداری و مقام معنویت نگاهی عمیق دارد. در این بخش به خصوصیات روشن فکری، آزاد اندیشی، ثبات اخلاقی، اخلاص، معرفت به اهل بیت، آشنایی با علوم جدید، تیز هوشی، علائق، ادب و احترام، رعایت قوانین و ... در قالب ذکر خاطرات از افراد مختلف می پردازد.

 علاقمندان می توانند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، منشورات موسسه را تهیه کنند.

مشخصات اثر: 

نویسنده: مریم صادری

چاپ اول: اسفند 1397

شمارگان: 1000 نسخه

قیمت: 28000 ت

انتهای پیام /*