نخستین جلسه ستاد مرکزی سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)؛

سخنان محمدعلی انصاری درباره جزییات مراسم 14 خرداد، مستند بهتان، انتخابات 98 و...

امسال نمی دانیم که 14 خرداد ماه روز آخر ماه رمضان و یا روز اول ماه شوال است و یکی از مواردی که برنامه ریزی برای مراسم بزرگداشت امام را سخت می کند این است و باید برنامه ریزی را منعطف کنیم و منتظر رؤیت ماه شوال بمانیم. مسأله دوم تغذیه و پذیرایی از مردم است. اگر مراسم در ماه رمضان باشد باید مردم افطار هم مهمان ما باشند. مهمترین نکته این است که همه ساله این مقوله بحث ها را به دفتر مقام معظم رهبری واگذار می کنیم. لذا ما باید کلیت برنامه ها را به آنها منعکس کنیم و نهایتا هر تصمیمی گرفته شد آن را اجرا خواهیم کرد.

کد : 174877 | تاریخ : 27/12/1397

نخستین جلسه ستاد مرکزی سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز (دوشنبه 27 اسفند 97) با حضور نمایندگان وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد از جمله اسماعیل نجار نماینده ویژه رئیس جمهور و سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و قرارگاه شهید فهمیده، معاون امور اجتماعی و خدمات شهری شهرداری تهران و مسئولین فرهنگی و اجرایی و امنیتی، در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش پرتال امام خمینی(ره)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این نشست با تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: مراسم بزرگداشت امام همه ساله با خصوصیاتی همراه است. سال آینده آخرین سالی است که مراسم بزرگداشت حضرت امام در ماه مبارک رمضان برگزار می شود؛ البته اگر روز 14 خرداد ماه با عید فطر مصادف باشد احتمالا تغییراتی در برنامه ها پیش خواهد آمد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اشاره به اینکه سال آینده برای نظام ما بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: امیدواریم مردم ما با صبر انقلابی و درک عمیق از شرایط سیاسی و اقتصادی به خوبی از گردنه ها و کمین گاه های دشمن عبور کنند. این موضوع می طلبد که خودمان را آماده کنیم تا در سالگرد ارتحال امام ملت خود را  با اهداف، آرمان ها و توصیه های امام آشنا کنیم و مردم بدانند اگر بخواهند به نقطه اوج اقتدار برسند باید مقاومت خود را افزایش دهند.

وی با یادآوری اینکه سال آینده سال انتخابات است، افزود: خیلی مهم است که دست اندرکاران و کسانی که در انتخابات شرکت می کنند نخواهند از اول سال به گونه ای عمل کنند که نتیجه اش رو در رویی جناح های داخل انقلاب باشد. شاید این یکی از امتیازات باشد که کسی نمی تواند در آغاز انتخابات خط کشی هایی تعیین کند و به مردم و سیاسیون بگوید بر اساس این خط کشی ها عمل کنند؛ مردم آزادانه انتخاب می کنند. اما موضع گیری های سال آینده مهم است که آیا می خواهیم نظام را تقویت کنیم و یا مچ گیری هایی کنیم که دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

انصاری با تأکید بر اینکه سال آینده باید سال امید و وحدت در میان جامعه باشد، اظهار داشت: این خیلی مهم است که انسان در مواجهه انتخاباتی نکات مثبت را بگوید. اگر با این ایده وارد صحنه شویم هم به هدف ترویج رسیده ایم و هم به این هدف مهم جامعه اسلامی که هیچ چیزی مهم تر از «تألیف قلوب» نیست. ما می توانیم با تکیه بر اخلاق و رفتار سیاسی و سیره عملی امام رفتار کنیم. امام کسی را رقیب خود نمی دانست، اما اگر دیگران کسی را رقیب ایشان می دانستند، رقابت امام با او ناصحانه و دوستانه بود و هیچ گاه حاضر نبود کسی که دیگران فکر می کنند رقیب ایشان است، شکست بخورد.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های ما این است که روی اخلاق امام تکیه کنیم. ما در این روزها شاهد هستیم تبلیغات بی رحمانه ای را علیه اخلاق امام آغاز کرده اند. مستندی که تحت عنوان «بهتان» پخش کردند یکی از گوشه هایی بود که از یک جریان شروع شده است. این جریان می گوید امام بهتان را جایز دانسته است و بعد فیلم می سازد و کلمه را به کلمه دیگر پیوند می زند و تاریخ را به تاریخ دیگر می دوزد تا بگوید امام بهتان را جایز دانسته است. ما آن همه توصیه از امام در زمینه اخلاقمداری و احترام به حقوق دیگران سراغ داریم؛ اما در روز روشن می گویند که امام اجازه داده به مخالفین بهتان بزنید.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مبانی اخلاقی امام در ذهن جامعه نهادینه شود، افزود: وقتی رئیس یک ساواک می گوید ما شکنجه گر نبودیم، موجی در جامعه ایجاد می کند که نکند این گونه باشد؛ تا آنجا که عده ای می خواهند از رضا خان یک چهره عابد و زاهد و مردمدار بسازند.

وی گفت: نکته دومی که به نظر من واجب است روی آن تأکید کنیم استکبار ستیزی امام است. استکبارستیزی یک چیز است، اما تعیین مصداق مستکبر چیز دیگری است. ما باید مبانی استکبارستیزی امام را برای مردم تبیین کنیم که مثل یک وسیله سنجش باشد و در ذهن مردم مستکبر و استکبار مشخص باشد. استکبار یک پدیده است که ممکن است در وجود هر انسانی رشد کند. در سخنان تاریخی امام هیچ مقطع سرنوشت سازی نبوده که امام از سنگر مبارزه با استکبار گام برندارد؛ و مردم ما باید این معنا را درک کنند.

انصاری با بیان اینکه استکبار با دیکتاتور فرق دارد، افزود: نظامات حاکم بر دنیا مثل آمریکا و ترامپی که نژادپرستی را ترویج می کنند دیکتاتورهایی نیستند که یک شبه پدید آمده باشند؛ استکبار است. استکبار در قوانین خود چیزهایی نوشته که اجازه دارد سرکوب کند، جنگ راه بیندازد و قطعنامه سازمان ملل را زیر پا بگذارد. اسرائیل هم مولود همین تفکر است که می گوید ما قوم برتر هستیم.

وی ادامه داد: امام می گوید اگر میکروب استکبار در جامعه به وجود آمد نباید فکر کنید راحت می توانید زندگی کنید و نباید فکر کنید کشورتان درست می شود؛ باید آماده شوید هر شب آواری روی سرتان خراب شود. این راه امام است که می گوید تلاش کنید خوی استکباری از بین برود و قانونی بنویسید که حقی پایمال نشود و هر موقع خوی استکباری از میان رفت شما احساس راحتی می کنید.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی تأکید کرد: یکی از پایه های همه فجایع انسانی که در این 40 سال دیده ایم استکبار بوده و هر جای دنیا ملت ها گرسنه هستند می بینیم استکبار حضور دارد؛ مگر اینکه آن را بیرون کنند که خداوند این توفیق را به ملت ایران و امام داده است و هیچ گروه و حزبی نمی تواند آن را به نام خود مصادره کند.

وی اظهار داشت: رسالت مهم ما این است که جامعه بعد از خودمان را درست با این واژه آشنا کنیم تا در جامعه ما نگویند استکبار به چه معنا است و برای چه می خواهیم با آمریکا بجنگیم؟ جالب است ما پرچم صلح برافراشتیم و آنها بر طبل جنگ کوبیدند و باز به مردم خودشان القاء می کنند که مسلمانان منشأ خشونت هستند و آنقدر القاء می کنند که یک نفر دو ماه کار و تمرین می کند و پس از آن فاجعه دردناک قتل عام نمازگزاران بی گناه در دادگاه با افتخار و تبسم حاضر می شود. اینها مولود چه تفکری است؟

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام ما یک ذخیره، سرمایه، نعمت و لطف بزرگ الهی برای ما بوده و باید با تمام قدرت ایشان را برای کشورمان حفظ کنیم. مردمی که روز 22 بهمن این همه شوق و لطافت در چهره آنها بود به عشق چه کسی آمده بودند؟ امسال الحمدلله دیدیم مردم بسیار با کرامت عمل می کردند و اعتنایی به هنجارشکنان نمی کردند. ان شاء الله سال آینده هم سال مبارکی برای همه مسلمانان و ملت ما باشد.

وی بیان کرد: امسال نمی دانیم که 14 خرداد ماه روز آخر ماه رمضان و یا روز اول ماه شوال است و یکی از مواردی که برنامه ریزی برای مراسم بزرگداشت امام را سخت می کند این است و باید برنامه ریزی را منعطف کنیم و منتظر رؤیت ماه شوال بمانیم. مسأله دوم تغذیه و پذیرایی از مردم است. اگر مراسم در ماه رمضان باشد باید مردم افطار هم مهمان ما باشند. مهمترین نکته این است که همه ساله این مقوله بحث ها را به دفتر مقام معظم رهبری واگذار می کنیم. لذا ما باید کلیت برنامه ها را به آنها منعکس کنیم و نهایتا هر تصمیمی گرفته شد آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام /*