در دیدار از غرفه موسسه در نمایشگاه قرآن؛

محسن هاشمی: سیاست مبتنی بر اخلاق آیت الله هاشمی نشات گرفته از قرآن کریم است

رئیس شورای شهر تهران در بازدید از غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: یاد، راه وتفکرات امام خمینی(س) همواره برای کشور راهگشا بوده و انقلاب اسلامی ایران با اندیشه های ایشان زنده است.

کد : 175282 | تاریخ : 02/03/1398

محسن هاشمی در بازدید از غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: یاد، راه وتفکرات امام خمینی(س) همواره برای کشور راهگشا بوده و انقلاب اسلامی ایران با اندیشه های ایشان زنده است.

رئیس شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پرتال امام خمینی(س) تصریح کرد: یاد، راه و اندیشه های امام خمینی(س) بخصوص تفکرات قرآنی ایشان همواره برای کشور راهگشا بوده و بدیهی است که انقلاب اسلامی ایران با اندیشه های ایشان زنده است. محسن هاشمی افزود: روش هایی که امام خمینی(س) برای اداره جامعه مطرح می کردند، برای برون رفت از مشکلات همواره راهگشا بوده و مقام معظم رهبری هم با استفاده از سیره و راه امام خمینی(س) کشور را به پیش می برند. محسن هاشمی با اشاره به تفسیر منتشر شده از آیت الله هاشمی تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در کنار همه فعالیتهای سیاسی و فرهنگی، برای فعالیت های قرآنی اهمیت ویژه ای قائل بودند و از دوران استبداد و مبارزه تا بعد از انقلاب و با  آنهمه مسوولیت های مختلف، کار قرآنی را هیچگاه متوقف نکردند. هاشمی افزود: ایشان حتی در دوران زندان کار تفسیری قرآن را ادامه داده و سی هزار فیش را در 22 دفترچه دویست برگ جمع آوری کرده که پایه تفسیرِ راهنما و فرهنگِ قرآن در 53 جلد شد. وی افزود: ایشان در اواخر عمرشان بسیار خوشحال بودند که توانستند این کار مهم را که از دوران جوانی آغاز کردند، به اتمام برسانند و در اختیار پژوهشگران، قرآن پژوهان و دین پژوهان قرار دهند. هاشمی با اشاره به رعایت اصل اعتدال در قرآن مجید تصریح کرد: راه مرحوم آیت الله هاشمی میانه روی و اعتدال بود که خودشان می گفتند من این راه را از قرآن گرفته و فکر می کنم که قرآن بر اساس میانه روی و اعتدال برای رفع مشکلات زندگی مردم، راهکارهای اساسی ارائه کرده است. وی در پایان گفت: سیاست مبتنی بر اخلاق آیت الله هاشمی نیز نشات گرفته از قرآن کریم است و ایشان همواره معتقد بود که زندگی بر اساس قرآن، باید بر مبنای اخلاق باشد و امام خمینی(س) انقلاب اسلامی را نیز بر مبنای اخلاق بنا نهاده و فراموشی آن به منزله فراموشی اساس انقلاب است.

انتهای پیام /*