توصیه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به نهادهای فعال در حوزه قرآنی در بازدید از غرفه موسسه در نمایشگاه قرآن

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: اگر جامعه ما چه در حوزه نخبگانی و چه حوزه عمومی بخواهد بیشتر از گذشته با قرآن کریم انس بگیرند، یکی از بهترین و نزدیک ترین راهها این است که قرآن را از زاویه دید حضرت امام(س) ببینند.

کد : 175284 | تاریخ : 02/03/1398

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از غرفه موسسه درنمایشگاه قرآن بازدید کرد. به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت الاسلام علی اکبری پس از بازدید در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پرتال امام خمینی (س)گفت: اگر جامعه ما چه در حوزه نخبگانی و چه حوزه عمومی بخواهد بیشتر از گذشته با قرآن کریم انس بگیرند، یکی از بهترین و نزدیک ترین راهها این است که قرآن را از زاویه دید حضرت امام(س) ببینند.

محمد جواد حاج علی اکبری گفت: واقعیت این است هر چه زمان می گذرد ابعاد تازه ای از شخصیت حضرت امام تجلی پیدا می کند و این تجلی بطور دائم در حال بسط و شکوفایی است. علی اکبری افزود: این بخاطر حقیقت و ظرفیت شگرفی است که در وجود امام بوده که با اتصال به حقیقت عظمی رقم خورد. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: آثار وجودی حضرت امام (س) چه در آثار مکتوب و چه آثار گفتاری و چه آثار تکوینی ایشان مانند انقلاب اسلامی، همچنان در حال رویش و تکوین و شکفتن است. حاج علی اکبری  افزود: وقتی با زاویه دید حضرت امام(س) به قرآن نگاه می کنیم، انگار قرآن را دوباره میشناسیم و این خصوصیت امام در باره قرآن بود؛ چه آنجایی که بیان صریح و یا اشراقی دارند و چه آنچه که در آثار مکتوب ایشان وجود دارد و چه در ارجاعات به قرآن و برداشت ها و اشکال ارائه آنها. وی افزود:  هر چه هست واقعا یک حال عجیبی به انسان  دست می دهد. اگر جامعه ما چه در حوزه نخبگانی و چه حوزه عمومی بخواهد بیشتر از گذشته با قرآن کریم انس بگیرند، یکی از بهترین و نزدیک ترین راهها این است که قرآن را از زاویه دید حضرت امام(س) ببینیم؛ اما ارائه های هنرمندانه میخواهد. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پاسخ به سوال " وظیفه نهادهای فعال در حوزه قرآنی چیست؟" تصریح کرد: باید دانست که این نهادها با مراجعه به اندیشه های قرآنی حضرت امام به یک کشف متفاوتی می رسند؛ بنابراین نباید بیشتر از این فرصت را از دست داد. وی در پایان گفت: اگر با این نگاه به اندیشه امام مراجعه کنند، خواهند دید که افق تازه ای بروی آنها باز خواهد شد.  

انتهای پیام /*