۱۵ اثر از امام خمینی (س) تجدید چاپ می شود

مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر عروج از تجدید چاپ و ارائه ۱۵ اثر از آثار امام خمینی (ره) خبر داد. ابراهیمی: در این کتاب ها نوآوری های فقهی و اصولی حضرت امام(ره) کاملاً مشهوده بوده و بزرگان فقه و اصول به این مقوله به خوبی معترف اند که از جمله این کتاب ها می توان به «انوار الهدایه» دو جلدی و «تحریرالوسیله» دو جلدی شرح وسیلةالنجاة مرحوم سیدابوالحسن اصفهانی اشاره کرد.

کد : 176141 | تاریخ : 09/06/1398

مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر عروج از تجدید چاپ و ارائه ۱۵ اثر از آثار امام خمینی (ره) خبر داد. به گزارش پرتال امام خمینی(س)، محمود ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه چاپ و نشر عروج، درباره انتشار آثار امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر ۱۵ اثر از آثار حضرت امام خمینی(ره) که به زبان عربی به نگارش درآمده، در دست چاپ است و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این آثار کاملاً تخصصی و با موضوعات عرفانی، فقهی و اصولی است، افزود: برخی از این کتاب‌ها سال‌هاست که تجدید چاپ نشده و در بازار نشر کاملاً نایاب است، در‌حالیکه طلاب حوزه‌های علمیه و سایر علاقه‌مندان و پژوهشگران نیاز مبرمی به این آثار دارند و مؤسسه عروج در راستای پاسخگویی به این نیاز، این آثار را زیر چاپ برده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در این کتاب‌ها نوآوری‌های فقهی و اصولی حضرت امام(ره) کاملاً مشهوده بوده و بزرگان فقه و اصول به این مقوله به خوبی معترف‌اند که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «انوار الهدایه» دو جلدی اشاره کرد که شرحی بر کفایةالاصول مرحوم آخوند خراسانی است و کتاب دیگر «تحریرالوسیله» دو جلدی شرح وسیلةالنجاة مرحوم سیدابوالحسن اصفهانی است.

وی به آثار دیگری اشاره کرد و گفت: کتاب «الرسائل العشره» شامل مجموعه ۱۰ رساله فقهی و اجتهادی از امام خمینی(ره) است که در میان آثار تجدید چاپی قرار دارد، اثر دیگر «لمحات الاصول» شامل تقریر مباحث اصولی مرحوم آیت الله بروجردی، «الخلل فی الصلاة» حاوی مباحث فقهی پیرامون بحث خلل در نماز، «المکاسب المحرمه» نیز شامل تدوین درس‌های امام خمینی(ره) به قلم خودشان است و «التعادل و الترجیح» نیز از مباحث تکمیلی علم اصول فقه است که از معیار‌های انتخاب دلیل در مقام تعارض ادله بحث می‌شود.

مدیرعامل انتشارات عروج در ادامه به معرفی آثار دیگر امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: کتاب «الطهاره» اثر چهار جلدی مشتمل بر مباحث طهارت از ابواب فقه است که به شیوه نقد استدلالی نگارش شده است. کتاب «مصباح الهدایه فی الخلافة والولایة» شامل شرح عرفانی از مباحث توحید و ولایت مانند خلافت و ولایت علوی، «استصحاب» مربوط به مباحث کاربردی در اصول عملیه علم اصول فقه، «بدایع الدرر» شرح قاعده لاضرر از قواعد مهم فقهی و «العروة الوثقی» شامل تعلیقات امام بر متن کتاب «عروة الوثقی» مرحوم سید محمدکاظم طباطبایی یزدی نیز منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب «البیع» نیز اثر پنج جلدی است که امام در خلال اقامت در نجف بر پایه شرح مکاسب مرحوم شیخ انصاری به عنوان در خارج بیان کرده‌اند. کتاب «الاجتهاد و التقلید» نیز کتابی است که حاصل تدریس در دوره بحث اجتهاد و تقلید در علم فقه و اصول است و اثر دیگر «مناهج الاصول» دو جلدی است که تعلیقه‌ای استدلالی بر بحث الفاظ کتاب «کفایةالاصول مرحوم آخوند خراسانی» است و به زودی روانه بازار نشر خواهند شد.(منبع: ایکنا)

انتهای پیام /*