همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان؛

شب شعر بزرگ عاشورایی در حسینیه جماران برگزار می شود

کمساری: شاعران و نغمه سرایان عاشورایی برداشت های معرفتی خود را از ادبیات عاشورایی، که بخشی از ادبیات آیینی ماست، در شب شعر بزرگ عاشورایی "حضور" در قالب شعر بیان خواهند کرد.

کد : 176305 | تاریخ : 26/06/1398

شب شعر بزرگ عاشورایی در حسینیه جماران برگزار می شود. به گزارش پرتال امام خمینی(س)، به همت معاونت فرهنگی وارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، شب شعر بزرگ عاشورایی "حضور" با شرکت شاعران مطرح در حسینیه جماران برگزارمی شود. معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه با بیان این مطلب گفت: این مراسم معنوی با حضور بیست شاعر آئینی کشور  برگزار می شود. 

کمساری تصریح کرد: شاعران آئینی برداشت‌های معرفتی خود را از حماسه جاودانه کربلا که بخش مهمی از ادبیات آئینی ماست، در شب شعر بزرگ عاشورایی "حضور"  بیان خواهند کرد. وی با بیان این نکته که انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (س )ریشه در مکتب انسان ساز عاشورا داشته یکی از رسالت های شعر آئینی  را دمیدن روح آزاد اندیشی و عزت طلبی در جامعه  عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد روحیه ظلم ستیزی و شهادت طلبی همچنان در جامعه ساری و جاری باشد. 

گفتنی است  شب شعر عاشورایی"حضور" با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حسینی(ع) در حسینیه جماران و به همت معاونت فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در عصر چهارشنبه از ساعت ۱۷-۱۹ برگزار می شود و در آن شاعرانی چون، مصطفی محدثی خراسانی، محمد سعید میرزایی، احمد علوی، هادی جان فدا، علی فردوسی، محمدرضا طاهری، فاطمه افشاریان، فراز ملکیان، فرشته حسینی، فاطمه موسوی، ساجده جبارپور، بشرا صاحبی، سیدمهدی موسوی، میلاد حسنی، بهروز آورزمان و ...  و با اجرای خانم مژده لواسانی برگزار می شود. 


 

 

 

انتهای پیام /*