هر روز با امام / ۳ مهر / نگاهی به اتفاقات دوران حیات امام

در این نوشتار سعی بر این است که به اهم وقایع و رخدادهای حیات پربرکت حضرت امام خمینی (س) اشاره گردد. ضمنا در ادامه مناسبتهای ملی و مذهبی روز را در سیره و اندیشه امام جستجو می کنیم.

کد : 176386 | تاریخ : 03/07/1402

قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع ناشران اسلامی (اسلامی بودن نشریات)

اهم بیانات:

آقایان مثلاً هیأتی را تعیین کنند که در این امور‏‎ ‎‏وارد باشند؛ و کتابها وقتی که بناست نشر بشود، به نظر آن آقایان برسد. و آن آقایان وقتی‏‎ ‎‏که تصویب کردند که نشرش مانعی ندارد و مخالف با اسلام نیست، آن وقت نشر بکنند،‏‎ ‎‏چون ممکن است که یکوقت یک کتابی چند سطرش اسلامی باشد، و در خلالش یک‏‎ ‎‏مسائلی غیر اسلامی باشد. ابتدایش یک جور باشد؛ بعدش یک انحرافاتی داشته باشد.‏‎ ‎‏شمایی که می خواهید برای اسلام خدمت کنید یکوقت خدای نخواسته این اسباب این‏‎ ‎‏نشود که برخلاف مسیر خودتان باشد. و لهذا باید کتابها تحت نظر اهل علم باشد. اهل‏‎ ‎‏علمِ مطلع بر این مکتبهای انحرافی، و آنها مطالعه کنند. وقتی این کتابی که می خواهید نشر‏‎ ‎‏بدهید مطالعه کنند، بعد که مطالعه کردند آنها، تصدیق کنند که این نشرش مانع ندارد.

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۱۱۵ - ۱۱۶

***

جماران ،۱۳۵۹_ پیام رادیو ـ تلویزیونی به ملت ایران (اتکال به خدا، مایه قدرت و قوت ملت)

اهم پیام:

من از ملت بزرگ ایران‏‎ ‎‏خواهانم که در هر مسئله ای که پیش می آید قوی باشند، قدرتمند باشند، متکی به خدای‏‎ ‎‏تبارک و تعالی باشند و از هیچ چیز باک نداشته باشند.

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۲۳۲

***

جماران، ۱۳۶۰_ حکم به آقای منتظری (تأیید صلاحیت قضات جهت عضویت در شورای عالی قضایی)

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۲۵۲

***

جماران، ۱۳۶۱_ بیانات در جمع مسئولان ارگان ها و ادارات یزد (تجلیل و تقدیر از مردم یزد)

بسم الله الرحمن الرحیم ‏

استان یزد چون همیشه با عقل و تدین اداره می شده است، مردم آن همواره متدین و‏‎ ‎‏طرفدار اسلام هستند و در انقلاب هم یزد مؤثر بوده است و من امیدوارم که یزد نمونه ای‏‎ ‎‏باشد برای سایر استانهای کشور و همان طور که مردم آن متعهدند، متعهدتر باشند. امروز‏‎ ‎‏روزی است که همۀ ما باید کوشش کنیم تا نقشه ها و جنایات ابرقدرتها و طرفداران‏‎ ‎‏داخلی آنها، که شکست خورده اند، را خنثی کنیم. رفتن آقای صدوقی،‏‎که شخصی‏‎ ‎‏متعهد و عاقل و فعال و از همۀ جهات انگشت شمار بوده، برای ما باعث کمبود است و ما‏‎ ‎‏امثال ایشان را کم داریم. خداوند ایشان را رحمت کند. البته بعد از آقای صدوقی، آقای‏‎ ‎‏خاتمی‎‏ همۀ کارها را با کمک آقازادۀ صدوقی‏‎، انجام می دهند. و من امیدوارم که‏‎ ‎‏آقایان قدر این نعمت را بدانند و با همکاری همۀ ارگانها، مسائل حل شود. و بدانید آنچه‏‎ ‎‏را که برای همیشه باقی می ماند خدمت به اسلام و احکام خداست و سایر چیزها از بین‏‎ ‎‏رفته و فانی می شوند. ان شاءالله ، موفق باشید. ‏

‏‏والسلام علیکم و رحمة الله ‏

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۶

***

 

انتهای پیام /*