بمناسبت هفته حمل ونقل؛

مراسم گرامیداشت روز حمل ونقل در مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام خمین برگزار شد

با حضور مسولان شهری مراسم گرامیداشت روز حمل ونقل، در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام درمحل بیت قدیمی حضرت امام (س) برگزار شد.

کد : 177105 | تاریخ : 02/10/1398

مراسم گرامیداشت روز حمل ونقل با حضور احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین، حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور امام جمعه خمین، زندی فر مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان، سرهنگ سید علی حسینی رئیس پلیس راهور استان، سرهنگ حسنی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مدیر بیت وعده ای از مسئولان دستگاه های اجرایی و جمعی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام درمحل بیت قدیمی حضرت امام (س) برگزار شد. به گزارش پرتال امام خمینی(س)، در این مراسم رئیس پلیس راهور استان مرکزی اظهار داشت: بخش حمل و نقل زیربنای توسعه در هر کشوری است و توجه به این بخش نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی دارد.

سرهنگ سیدعلی حسینی در ادامه افزود: راه های مواصلاتی شریان‌های اصلی یک کشور هستند و اقتصاد دنیا بر حمل و نقل استوار است. وی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه سنگین در شرایط سخت کاری و آب و هوایی کالاهای اساسی مردم را تامین می کنند. رئیس پلیس راهور استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته و ۳۰۰ هزار نفر نیز زخمی می شوند که هزاران نفر از این مصدومان معلول مطلق می شوند. سرهنگ حسینی اظهار داشت: حوزه عمل پلیس در سوانح رانندگی مشخص است اما وظیفه مردم و رانندگان در کاهش تصادفات و تلفات جانی نیازمند کارشناسی است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: در هر یک ساعت چهار فقره حادثه رانندگی جرحی، فوتی و خسارتی درون شهری در استان مرکزی رخ می دهد. وی، بر فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای فرهنگ حمل و نقل در کشور تاکید کرد و گفت: می توان با فرهنگ سازی سطح آگاهی افراد را در این رابطه افزایش داد تا از بروز حوادث جاده ای جلوگیری شود.

در ادامه امام جمعه شهرستان خمین نیز در این آیین گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید در سطح کلان کشور و در شهرستان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید  علی حسینی پور افزود: حمل و نقل در آرامش جامعه تاثیرگذار است و نبود آن می تواند یک کشور را فلج کند.

وی با بیان اهمیت حفظ حرمت شهروندان از سوی رانندگان گفت: خدمات رسانی در کنار حسن خلق به مردم در دین مبین اسلام نوعی عبادت محسوب می‌شود.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز در این آیین گفت: زمینه راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در خمین فراهم است و به سرمایه گذاری در این حوزه نیاز دارد. علی زندی فر افزود: بیمه تکمیلی، همسر و ۲ فرزند رانندگان را تحت پوشش قرار می دهد و پیش‌بینی می شود تا پایان سال تعداد فرزندان تحت پوشش رانندگان افزایش پیدا کند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: قرار گرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت به پیگیری صنف رانندگان و تصویب مجلس شورای اسلامی نیاز دارد. در پایان این آیین از ۱۰۰راننده درون شهری، برون شهری، مینی بوس، سرویس مدرسه و حمل و نقل عمومی خمین تجلیل شد.

انتهای پیام /*