کتاب تحریرالوسیله امام خمینی(س) به زبان عربی تجدید چاپ شد

یکی از اثرات ارزشمند امام خمینی(س) که به زبان عربی به رشته تحریر درآمده است و به ابواب اجتهاد، تقلید، طهارت، نماز، روزه، زکات، خمس، حج، امر به معروف، نهی از منکر، دفاع، صلح، اجاره، بیع و ... می پردازد، کتاب تحریرالوسیله است.

کد : 177285 | تاریخ : 25/10/1398

پرتال امام خمینی(س): یکی از اثرات ارزشمند امام خمینی(س) که به زبان عربی به رشته تحریر درآمده است و به ابواب اجتهاد، تقلید، طهارت، نماز، روزه، زکات، خمس، حج، امر به معروف، نهی از منکر، دفاع، صلح، اجاره، بیع و ... می پردازد، کتاب تحریرالوسیله است.

امام خمینی(س) این کتاب را به عنوان حاشیه کتاب وسیله النجاه ابوالحسن اصفهانی نوشته‌ است و سعی کرده حاشیه خود را با کمترین تغییر در متن وسیله النجاه به آن بیفزاید. وسیله النجاه خود حاشیه‌ای بر کتاب ذخیره الصالحین محمدکاظم طباطبایی یزدی است. این کتاب اولین بار در نجف و در زمان اقامت امام در این شهر منتشر شد. خلاصه‌ای از آن به زبان عربی نیز به نام «زبده الاحکام» منتشر شده‌است. این اثر ارزشمند از آثار قلمی امام خمینی(س) به زبان عربی در روزهای گذشته توسط موسسه چاپ و نشر عروج تجدید چاپ شده و هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است. لازم به ذکر است این اثر توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) (گروه مولفان) به زبان فارسی ترجمه شده و علاقمندان می تواند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه نسبت به تهیه آن اقدام کنند. گفتنی است کتاب تحریرالوسیله اثر عمیقی بر نظام حقوقی ایران در دوران جمهوری اسلامی گذاشته‌ و علاوه بر آن‌که در تدوین و اصلاح بسیاری از قوانین به آن رجوع می‌شود، در بسیاری از آراء دادگاه‌ها نیز به آن استناد شده‌است.

انتهای پیام /*