هر روز با امام / ۱۸ اردیبهشت / نگاهی به اتفاقات دوران حیات امام

در این نوشتار سعی بر این است که به اهم وقایع و رخدادهای حیات پربرکت حضرت امام خمینی (س) اشاره گردد. ضمنا در ادامه مناسبتهای ملی و مذهبی روز را در سیره و اندیشه امام جستجو می کنیم...

کد : 177826 | تاریخ : 18/02/1403

قم؛ ۱۳۵۸_ پیام تشکر به آقای معمر قذافی (تلاش دشمن ـ مصمم تر شدن ملت مسلمان)

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۷، ص ۲۰۲ 

***

قم؛ ۱۳۵۸_ حکم به آقای سید عبد الستار محمدی میانجی جهت اقامه جماعت در میانه

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۷، ص ۲۰۳ 

***

قم؛ ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع کارکنان کمیته امداد مرکز (هشدار به شاه و امریکا)

اهم بیانات:

همه باید خدمت بکنیم و نهضت را پیش بریم و هیچ چیز مانع این مسیر ما در این مسئله نباید بشود؛ چه [مشکلاتی] که برای ما پیش می آوردند و بنا دارند بعد هم پیش بیاورند، و چه چیزهایی که در اثر تصادف پیش می آید که در ردیف اینطور فعالیتهاست. در هر صورت همه موظفید که در این زمانی که زمان حساسی است و اسلام گرفتاری دارد و کشور ما گرفتاری دارد همه با هم یکصدا و با هم یکنواخت نهضت را پیش ببریم و ان شاءالله به پیروزی آخر برسیم و می رسیم.

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۷، ص ۲۰۴ - ۲۰۵ 

***

قم؛ ۱۳۵۸_ حکم انتصاب آقای مرتضی مقتدایی به عنوان قاضی شرع ملایر و زنجان

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۷، ص ۲۰۶ 

***

جماران؛ ۱۳۶۱_ پیام به ملت ایران (تجلیل از شهیدان و رزمندگان)

اهم بیانات:

بسم الله الرحمن الرحیم

     رحمت خداوند بر شهیدان بزرگی که با خون پاک خود درخت پر برکت اسلام عزیز را آبیاری و بارور نمودند. درود اولیای حق در طول تاریخ بر رزمندگان راه هدف؛ از ارتش و سپاه و بسیج و دیگر فداکاران قوای مسلح نظامی و انتظامی و عشایری و مردمی، که با قدرت الهی دست تبهکاران داخلی و خارجی را از تجاوز به میهن اسلامی قطع کردند.

     و آفرین بر مادران و پدران متعهدی که چنین فرزندان سلحشور و عاشقی را در دامن پر برکت خود تربیت نمودند. و سلام بر ملت عظیم الشأن ایران که همچون سدی عظیم در مقابل ابرقدرتان شرق و غرب استقامت کردند. و صلوات و سلام بر بازماندگان شجاع و صبور شهدا و بر بندگان شایستۀ پروردگار.

18 / 2 / 61

روح الله الموسوی الخمینی

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۲۴۶

***

جماران؛ ۱۳۶۲_ سخنرانی در جمع شورای مرکزی کمیته های امداد (مستمندان در صف مقدم جامعه)

اهم بیانات:

 بیسابقه است که به مجرد اینکه انقلاب می شود یک عده ای به نام پاسدار، یک عده ای به نام کمیته، یک عده ای به نام بسیج برای امنیت داخلی و مرزها از خود مردم جوشش کنند؛ و بیسابقه است که در یک کشوری خود مردم و خود علما و مؤمنین یک کمیته ای به اسم کمیته ای برای امداد داشته باشند که همّشان این باشد که فقرا و مستمندان را در سراسر کشور رسیدگی کنند و امداد کنند. اینها برکات اسلام است و این گروههای عزیز و کمیته ها و همین طور این کمیتۀ امداد یک عمل بسیار لطیف ظریف شریف دارند که با این عمل ان شاء الله می توانند ریشۀ فقر را از سرتاسر کشور به امداد ملت بزرگوار ایران و به همت دولت بزرگوار ایران، این ریشه را از بیخ و بن بکنند.

ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۴۲۴ - ۴۲۸

***

انتهای پیام /*