تشریح برنامه های سالگرد ارتحال امام در برخی شهرستان ها

یکی از کارهایی که باید به آن توجه ویژه شود، این است که تنها به سالروز رحلت امام خمینی بسنده نشود، بلکه در همه ایام سال اندیشه های ایشان برای عموم افراد جامعه تبیین و افکار امام ترویج شود.

کد : 42949 | تاریخ : 10/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از مهر، برنامه های سالگرد ارتحال امام در برخی شهرستان ها تشریح شد.


برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در زنجان باید با برنامه ریزی مناسب و ویژه اجرا شود

معاون فرماندار ابهر گفت: برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) باید با برنامه ریزی ویژه و گسترده اجرا شود تا نسل جوان با زوایای شخصیت بزرگ و تاثیرگذار ایشان بهتر و بیشتر آشنا شوند.

احمد ربیعی ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(س) با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: امام خمینی(س) توانست با رهبری حکیمانه خود زمینه استقرار نظام جمهوری اسلامی را در کشور رقم بزند و امروز وظیفه همگان است که از دستاوردهای نظام حراست کنند.

وی با بیان اینکه همگان باید در هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(س) تلاش کنند،  ادامه داد: پاسداشت این روز وظیفه همگان است و همه باید برای این مهم تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی افزود: مسئولان کمیته‌های ستاد ارتحال امام خمینی(س) باید به بهترین نحو ممکن نسبت به هر چه باشکوهتر برگزار شدن برنامه‌های این ستاد تلاش کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون فرماندار ابهر با بیان اینکه حفظ آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام راحل یکی از مهمترین بخش‌های زندگی ما به شمار می‌رود، گفت: سوم خرداد روز ملی مقاومت و پیروزی و روز سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب یکی از مهمترین مناسبت‌های ملی ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور مردم در حرم امام خمینی(س) افزود: مسئولان در شب 13 خرداد در مراسم بدرقه کاروان به حرم امام راحل حضور پیدا می‌کنند.

 

اندیشه های حضرت امام(س) در تمام ایام سال برای جامعه تبیین شود

فرماندار ملارد گفت: یکی از اموری که باید به آن توجه ویژه شود، این است که تنها به سالروز رحلت امام خمینی بسنده نشده و در همه ایام سال اندیشه‌های امام راحل برای عموم افراد جامعه تبیین و ترویج شود.

جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (س) شهرستان ملارد به ریاست فرماندار و با حضور روسای تمامی ادارات، نهادها و ارگانهای نظامی و انتظامی شهرستان ملارد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه محمد فردی بیرانوند اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام(س)، شهرداریها موظفند که در مسیر تردد زائرین ایستگاه های صلواتی برپا کنند که ضمن پذیرایی از زائرین، اقلام فرهنگی از قبیل بروشور و سی دی های سخنرانی امام راحل (س) نیز بین آنها توزیع شود.

وی افزود: در این زمینه تمام دستگاه ها باید همه امکانات خود را برای بزرگداشت این مراسم به کار بگیرند تا بتوانیم با برنامه ریزی وراه اندازی کمیته های هفت گانه به بهترین نحو آن را برگزار کنیم.

فردی بیرانوند در ادامه بر برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ملارد تاکید و عنوان کرد: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، این سخن بدین معناست که امام خمینی(س) شناسنامه‌ و هویت انقلاب اسلامی در سطح جهانی است.

فرماندار شهرستان ملارد ادامه داد: یکی از کارهایی که باید به آن توجه ویژه شود، این است که تنها به سالروز رحلت امام خمینی بسنده نشود، بلکه در همه ایام سال اندیشه‌های ایشان برای عموم افراد جامعه تبیین و افکار امام ترویج شود.

وی افزود: امروز نام خمینی(س) نماد جریان قوی اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی در دنیاست که در حال تغییر شکل خاورمیانه و ترکیب فکری و فرهنگی جهان است.

این مسئول اظهار داشت: ضروری است که تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی(س) اعم از شخصیت دینی، سیاسی، اجتماعی، عرفانی و... ایشان به مردم شناسانده شود.

فردی بیرانوند گفت: با توجه به تهاجمات فرهنگی و تحریم‌های اخیر علیه کشورمان و کینه‌توزی‌های دشمن نسبت به انقلاب اسلامی، می‌طلبد که امسال مراسم بزرگداشت بنیانگذار کبیر انقلاب هرچه باشکوه‌تر برگزار شود تا دشمن تصور نکند در باورها و عقاید ملت ما و میثاقی که با امام خود بسته‌اند خللی ایجاد شده است.

 

ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و 15 خرداد در استان مرکزی

اهم برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و 15 خرداد در استان مرکزی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار تشریح شد.

ابوالقاسم نصراللهی ظهر روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و15 خرداد در استاندار مرکزی افزود: برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و قیام خونین 15 خرداد باید هر چه با شکوهتر بر گزار شود.

وی با اشاره به تبیین اندیشه های امام راحل در جامعه افزود: برنامه های سالگرد رحلت امام خمینی(س) باید با حضور گسترده افراد به ویژه جوانان ونوجوانان برگزار شود.

نصراللهی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت 15 خرداد و رحلت امام(س) در دو بخش کشوری و استانی برگزار می شود٬ خاطر نشان کرد: بخش اول اعزام زائران به مرقد مطهر آن بزرگوار است که یک نگاه بین المللی دارد و هر ساله با حضور گسترده و خود جوش مردم برگزار می شود و بخش دوم برگزاری برنامه در استان و  شهرستان ها به ویژه شهرستان خمین محل تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی وحدت کلمه، شناخت، تقویت ایمان و عمل به آن، داشتن بصیرت و آگاهی و شناختن درست از نادرست را از مهم ترین سیاست های امام خمینی (س) دانست و گفت: ایشان به خوبی می دانستند که در جامعه آن زمان به چه شکل برخورد کنند.

گفتنی است در این جلسه که با حضور اعضای ستاد برگزار شد٬ هر یک از شرکت کنندگاه نظرات خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر مراسم ارائه دادند و در رابطه با چگونگی برگزاری این دو مراسم بزرگ بحث و تبادل نظر شد.

 

برگزاری کنگره شعر ارتحال امام خمینی(س)

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط کریم از برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان بسیجی این شهرستان در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

شمس در ادامه از برگزاری کنگره شعر استانی به مناسبت رحلت امام خمینی(س) در رباط کریم خبر داد و گفت: این مراسم خرداد ماه و همزمان با رحلت امام راحل(س) برگزار می شود و به نوعی تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام /*