روز دوازدهم خرداد، روز میثاق جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان با حضرت امام(س)

دومین جلسه کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی به ریاست دکتر سید احمد حسینی، مسئول این کمیته در محل ستاد مرکزی بزرگداشت برگزار شد.

کد : 42964 | تاریخ : 11/02/1392

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این جلسه که نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش وجوانان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی(مرکز امام وانقلاب اسلامی)، دانشگاه آزاد اسلامی، سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه پیام نور، جمعیت هلال اخمر حضور داشتند نمایندگان هر یک از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های عضو کمیته نظرات و برنامه‌های خود را به جلسه ارائه دادند.

همچنین امین عارف‌نیا، قائم مقام معاونت فرهنگی ستاد در مورد برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری به مناسبت پنجاهمین سال نهضت امام خمینی(س) توضیحاتی داد و هر کدام از اعضا نظرات خود را مطرح کردند. با توجه به نظرات مطرح شده مقرر شد دیدگاه‌های اعضا در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره مورد توجه قرار گیرد.

در جلسات بعدی نیز این موضوع  برای مشخص شدن چگونگی همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها  مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این جلسه مهندس فرهادی از وزارت آموزش و پرورش در خصوص اهتمام ویژه آن وزارتخانه جهت ترویج، تبلیغ، تبیین افکار و اندیشه‌های امام و بزرگداشت یاد آن حضرت در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان گزارش کاملی از برنامه‌های مدنظر را ارائه دادند.

همچنین انسانی نماینده وزارت علوم برنامه‌های ویژه آن وزارتخانه را برای دانشگاه‌ها با توجه به همزمان شدن برنامه امتحانات با ایام بزرگداشت مطرح کرد.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز دیدگاه‌ها و برنامه‌های نهاد را برای بزرگداشت یاد و نام امام در محیط دانشگاه‌ها ارائه کرد.

در ادامه یگانه‌، معاون فرهنگی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، آقایان قاسمی و قیومی از معاونت فرهنگی وفرماندهی بسیج و ایثارگران وزارت ورزش و جوانان، آقای رضایی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، آقای خداپرست نماینده مرکز امام و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی، آقای رشیدی نماینده سازمان جوانان هلال احمر نظرات و برنامه‌های نهادها و سازمان‌های مرتبط را به جلسه ارائه دادند.

با توجه به نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در جلسه مقرر شد در جلسه آینده همه کمیته وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها ونهادهای عضو، گزارش کمیته خود را به صورت مکتوب برای جمع‌بندی به کمیته ارائه دهند.

همچنین روز 12 خرداد به عنوان روز میثاق جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان با حضرت امام(س) انتخاب شد و از سوم خرداد که روز میلاد حضرت علی(ع) و سالروز فتح خرمشهر است به مدت ده روز به عنوان دهه بزرگداشت یاد و نام حضرت امام در محیط‌های دانشگاهی، دانش‌آموزی و جوانان در نظر گرفته شده و مقرر گردید مسئولین برنامه‌ریزی اعتکاف در محیط‌‌های دانشگاهی برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت اعتکاف در تجلیل از حضرت امام نیز طراحی نمایند و در جلسه آینده کمیته برنامه‌های این دهه و روز میثاق مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /*