منزلت قرآن، سرچشمه نور (۵)/ هیچ مکتبی بالاتر از مکتب قرآن نیست

هیچ جا بهتر از‏‎ ‎‏قرآن نیست.‏ هیچ مکتبی بالاتر از قرآن نیست. این قرآن است که هدایت می کند ما را به مقاصد‏‎ ‎‏عالیه ای که در باطن ذاتمان توجه به او هست و خودمان نمی دانیم.

کد : 180262 | تاریخ : 29/01/1400

پرتال امام خمینی(س): ماه مبارک رمضان، ماه تولد قرآن، ماه انس با قرآن، ماه بهار قرآن، و ماه شناخت و بهره برداری فکری و عملی از قرآن است. بمناسبت فرارسیدن این ماه پربرکت پرتال امام خمینی (س) در سی قسمت مجموعه ای منتخب از مواضع و بهره مندی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در فرازهایی مجزا با عنوان " منزلت قرآن، سرچشمه نور" منتشر می کند که قسمت پنجم آن از نظر می گذرد:

* هیچ جا بهتر از‏‎ ‎‏قرآن نیست.‏ هیچ مکتبی بالاتر از قرآن نیست. این قرآن است که هدایت می کند ما را به مقاصد‏‎ ‎‏عالیه ای که در باطن ذاتمان توجه به او هست و خودمان نمی دانیم. شما ارتش عزیز ایران،‏‎ ‎‏شما نیروهای انتظامی ایران، از هر طبقه ای که هستید شما امروز، تمام نیروهای شما امروز‏‎ ‎‏نیروی امام زمان ـ سلام الله علیه ـ است. کوشش کنید که رضای او را به دست بیاورید.‏‎ ‎‏توجه کنید به اینکه شما الآن مستخدم او هستید و همه هستیم. کوشش کنیم همه که رضای‎‏او به دست بیاید که رضای او رضای خداست و اگر آن به دست آمد ما آسیب دیگر‏‎ ‎‏نمی بینیم و خوفی از چیزی نداریم.‏ ‏(صحیفه امام، ج۱۲، ص: ۵۱۱)

* اتصال معنویت به مادیت و انعکاس معنویت در همۀ جهات مادیت از خصوصیات‏‎ ‎‏قرآن است که افاضه فرموده است. قرآن در عین حالی که یک کتاب معنوی، عرفانی به‏‎ ‎‏آن طوری است که به دست ماها، به خیال ماها، به خیال جبرئیل امین هم نمی رسد، در‏‎ ‎‏عین حال یک کتابی است که تهذیب اخلاق را می کند، استدلال هم می کند، حکومت‏‎ ‎‏هم می کند و وحدت را هم سفارش می کند و قتال را هم سفارش می کند و این از‏‎ ‎‏خصوصیات کتاب آسمانی ماست که هم باب معرفت را باز کرده است تا حدودی که در‏‎ ‎‏حد انسان است و هم باب مادیات را و اتصال مادیات به معنویات را و هم باب حکومت‏‎ ‎‏را و هم باب خلافت را و همه چیز را؛ و ما که امید است از پیروان اسلام باشیم و از پیروان‏‎ ‎‏قرآن باشیم باید همۀ ابعاد این را در نظر داشته باشیم. نه در نظر داشته باشیم، بلکه دنبالش‏‎ ‎‏باشیم تا حاصل بشود برای ما، مجاهده کنیم تا حاصل بشود برای ما.‏ (همان، ج۱۷، ص: ۴۳۴)

انتهای پیام /*